Scooter går ud efter ny cylinder

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ellee
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. december 2016 19:17
Scootere: Yamaha Jog R

Scooter går ud efter ny cylinder

Ulæst indlæg af ellee »

Hej,
jeg har i dag fået sat en ny cylinder på min Jog R, da det gamle stempel flækkede, og jeg lige så godt bare kunne købe ny cylinder fordi jeg ikke magtede at det ville ske igen så hurtigt. (Thansen kvalitet)
Det drejer sig som en r-setup 50cc cylinder som meget gerne burde være sat ordentligt på.
Alt er spændt, alle pakninger er også på. Det tog først omkring 15-20 spark for at få gang i den, men den går ud så snart den ikke får gas men bare står i tomgang.
Jeg prøvede at give den fuld gas, og den kører så langsomt at jeg kan løbe ved siden af den.
Selv på støtteben (bagdækket rammer kun meget lidt på) kan dækket ikke køre rundt. Den har intet kraft overhovedet, og kan heller ikke trække mig medmindre den lige får et skub i gang.

Nogle ideer til hvad der kan være galt? Jeg nåede forresten heller ikke at tage en video af det, da den lille arm med fjeder på i kickstarterskjoldet blev slidt helt op til sidst af alle de spark, hvilket resulterede i at den bare kørte rundt uden at trække motoren med. - En ny er bestilt.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Scooter går ud efter ny cylinder

Ulæst indlæg af TOCA »

Har du fået vendt reed ventilen forkert?
Husket alle pakninger?
Karburator problemer?
Besvar