Hej alle. Kan en eller anden fortælle mig,om et par almindeligt forekommende scootere der har 6 v anlæg. Jeg skal bruge 2 billige tændspoler til en ombygning, men det er svært at se på Thansens oplysninger om det er 6 eller 12 v spoler, da der oftest kun oplyses, hvad scooteren hedder.
Venlig hilsen OleB
6 volt tændspole.
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: 6 volt tændspole.
Hej Supercharger.
Tak for din henvisning. Desværre er disse to ret store, jeg skal have puttet begge to op i et hulrum over motoren, og det er de små scooter-spoler mere egnede til. Desuden bor jeg nær Thansen, så jeg er mest interesseret i at vide, hvilke scootere der har 6 v, for så kan den unge mand i butikken bedre finde spolerne.
Venlig hilsen OleB.
NB. Er en Adly 6 eller 12 v ?
Tak for din henvisning. Desværre er disse to ret store, jeg skal have puttet begge to op i et hulrum over motoren, og det er de små scooter-spoler mere egnede til. Desuden bor jeg nær Thansen, så jeg er mest interesseret i at vide, hvilke scootere der har 6 v, for så kan den unge mand i butikken bedre finde spolerne.
Venlig hilsen OleB.
NB. Er en Adly 6 eller 12 v ?
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Adly og PGO bruger 12V.
Måske kan du ligge efter tændspoler til veteran MC.
Så vidt jeg husker er tændspolen på en CZ og MZ ret små. iforhold til 6V bil tændspole

Måske kan du ligge efter tændspoler til veteran MC.
Så vidt jeg husker er tændspolen på en CZ og MZ ret små. iforhold til 6V bil tændspole

- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Søg efter Puch og Yamaha hos Thansen.