Hej alle sammen, ja jeg er jo en af dem med en 4 takts knallert, den er her forleden startet på den mest larmende og og usundeste lyd jeg hid til har hørt fra en knallert, da jeg kun har minimal viden inden for 2 takters og endnu mindre med en 4 takters, er det mig noget så svært at finde årsagen til denne lyd, det lyder som om det kommer fra både "blæse hjul" of vario, dog har jeg skilt disse to ad for at se efter itu revende delende eller skidt, sten og hvad ellers, men intet held, er der nogen der har et bud på hvad dette kunne være ?`, Knallerten i sig selv køre find men lyden overgår simpelthen moterens normale lyd.
På forhånd tak.
HJÆLP!! Sym Jet 4, 50cc [4 takt] Lyder som en "Grus /kværner/hakker"
- Psychodorf
- 1. Rang
- Køretøjer: Sym Jet 4, 50cc.
-
- 15. Rang
Re: HJÆLP!! Sym Jet 4, 50cc [4 takt] Lyder som en "Grus /kværner/hakker"
Prøv at lave en video og flyt mikrofonen forskellige steder hen.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Hej.
Det kunne være enten kick-starter drevet eller el-starter drevet der ikke hopper tilbage som de skal?
Prøv at tjekke om de begge hopper ordenligt tilbage. Hænger din kick-starter arm måske lidt?
Min kick-starter arm hang engang lidt (slap fjeder) og det lød ganske forfærdeligt som du beskriver.
Det kunne være enten kick-starter drevet eller el-starter drevet der ikke hopper tilbage som de skal?
Prøv at tjekke om de begge hopper ordenligt tilbage. Hænger din kick-starter arm måske lidt?
Min kick-starter arm hang engang lidt (slap fjeder) og det lød ganske forfærdeligt som du beskriver.
- Psychodorf
- 1. Rang
Godmorgen alle og tak for svarende, der bliver uploadet en video efter job med lyden, tjekkede kick starter skjoldet før jeg postede denne, der er intet at se, og den starter fint med kick starter.
- Psychodorf
- 1. Rang
Her er den video du bad om 

- Vedhæftede filer
-
- Knallert.mp4
- (43.65 MiB) Downloadet 1151 gange
Hej, prøv at tage kickstarter skjoldet af, og så start scooteren. jeg tror nemlig også at det kommer der fra.
-
- 15. Rang
Det er nok krumtaplejet som er defekt.
Hvis du hiver op og nede i svinghjulet kan du sikkert mærke at der er alt for meget slør i akslen.
Lyden er nok fordi svinghjulets inderside som rammer statoren.
Så du skal have skilt hele motoren ad for at komme ind til lejet.
Det samme er sket på min scooter hvor de ringe som skal holde kuglerne med ens afstand havde givet op der hvor de var svejset (dårligt) sammen.
Har du kørt uden motorolie eller med for langt motorolie niveau?
Hvis du hiver op og nede i svinghjulet kan du sikkert mærke at der er alt for meget slør i akslen.
Lyden er nok fordi svinghjulets inderside som rammer statoren.
Så du skal have skilt hele motoren ad for at komme ind til lejet.
Det samme er sket på min scooter hvor de ringe som skal holde kuglerne med ens afstand havde givet op der hvor de var svejset (dårligt) sammen.
Har du kørt uden motorolie eller med for langt motorolie niveau?