
Pgo hot 50
Pgo hot 50
Hey har brug for hjælp da jeg skal bruge min scooter i her til middag købte en hot 50 i går som jeg arbejde på og fik til at starte og køre men da jeg kørte ca 500 meter op på en tank for at fylde luft i hjulene ville den ikke starte hvad kan der være i vejen den gnister men der løber nogen gange meget benzin ud af luft filteret uden jeg har druknet den håber på nogen her inde kan hjælpe mig 

-
- 15. Rang
- Indlæg: 11398
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Pgo hot 50
Tjek at benzinhanen lukker.
Tjek at svømmer og nåleventil lukker.
Tjek at karburatoren sidder i korrekt vinkel.
Tjek at membranen under indsugningsstudsen lukker tæt.
Tjek at svømmer og nåleventil lukker.
Tjek at karburatoren sidder i korrekt vinkel.
Tjek at membranen under indsugningsstudsen lukker tæt.
Re: Pgo hot 50
Tak for hjælpen men har lavet den hed ikke hvad der var i vejen men den dur:-)
- Bette Niels
- 5. Rang
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
- Køretøjer: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
- Geografisk sted: Meget midt i Jylland.
Re: Pgo hot 50
Kom karburator sprit i benzinen, det lyder måske tosset, men i det Danske klima, så er det bare et must, 1,5 - 2,0 dl, sprit pr, 5 liter Benzin, ( brug sprit, når temperatuen kommer ned på 4-5 grader og luften er fugtig, stop når luften når op på 5 grader og det er tørt, , ) Bare et forslag, behøves ikke at blive fulgt, bare slæv asted med scooter...
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Pgo hot 50
Bette Niels skrev:Kom karburator sprit i benzinen, det lyder måske tosset, men i det Danske klima, så er det bare et must, 1,5 - 2,0 dl, sprit pr, 5 liter Benzin, ( brug sprit, når temperatuen kommer ned på 4-5 grader og luften er fugtig, stop når luften når op på 5 grader og det er tørt, , ) Bare et forslag, behøves ikke at blive fulgt, bare slæv asted med scooter...
Der er 5% Ethanol i benzinen, så det burde ikke være nødvendigt med karburatorsprit.
- Bette Niels
- 5. Rang
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
- Køretøjer: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
- Geografisk sted: Meget midt i Jylland.
Re: Pgo hot 50
Hej KJP, ja det har jeg godt nok læst et sted, men jeg gør det af gammel vane og har ingen problemer, ???? 

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Pgo hot 50
Har ikke brugt "sprit" siden 2003, i mine knallerter. Og ikke haft problemer, med det.Bette Niels skrev:Hej KJP, ja det har jeg godt nok læst et sted, men jeg gør det af gammel vane og har ingen problemer, ????

- Bette Niels
- 5. Rang
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
- Køretøjer: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
- Geografisk sted: Meget midt i Jylland.
Re: Pgo hot 50
Hej, igen, sig mig lige, du mener at der har været sprit i den benzin man køber på landsdækkende tankstationer, siden 2003, jeg har en bekendt som kørte på en super 9, han er ikke helt snu, nå men han kom tit, i det kolde halvår, nu vil den ikke igen, jeg tappede lige svømmerhuset, vand i benzinen, så måske er det ethanol, der kommes i benzinen, ikke godt nok, eller er det fordi at det er dyre end benzin, at man måske har sparet lidt på tilsætningen, se det ved vi ikke, men når jeg fik ham til at komme alm karburatorsprit i hans benzin så forsvandt problemet, jeg vil ikke kunne udelukke at der her midt på den Jyske højderyg, at der kan være mere fugt i luften, lige pt der svømmer der sild rundt, i hvert fald så er der fugt alle steder, jeg ved det ikke, men, her omkring er det et must, enten det, eller at bande og svovle når scooteren skal startes, ham med super 9'ern der er ikke mere end 5-6 år siden. Men man kan jo prøve sig frem, har man problemer når det er koldt og fugtig, så prøv med sprit, virker det så, var det løsningen, virker det ikke, så kan i klandre den dumme Jyde. 

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Pgo hot 50
Nej det mener jeg ikke
. Jeg skriver bare, at jeg ikke har brugt "sprit" i benzinen siden 2003. Jeg ved ikke hvornår man begyndte med Ethanol, i benzinen.

- Bette Niels
- 5. Rang
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
- Køretøjer: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
- Geografisk sted: Meget midt i Jylland.
Re: Pgo hot 50
Bare ok, jeg kom lige i tanke om hvordan man burde kunne lave en test, en halv liters flaske, med lad os sige, 3 dl benzin i, tilsæt en tsk fuld vand, ryst godt, kik på flasken, går det rimeligt hurtigt med at den smule vand der, at den danner et bundlag, så bob bob, prøv det samme med en benzin som man selv har tilsat sprit og se forskellen, men bor du et sted hvor der aldrig er fugt i luften så kan det jo være ligemeget. Det går altid ud over Jyderne 
