Er der nogen som ved om det er muligt at sætte en motor fra en anden Peugeot scooter over på en Peugeot Buxy 45. ??
Mvh.
Jas
Skift af motor.
-
- 15. Rang
Re: Skift af motor.
Zenith, Buxy og Speedake deler manual så det kan være de har samme motor.
Okay mon der er nogle som har erfaring med det, da der ikke er så mange Buxy motorer på markedet overvejer jeg at prøve at montere en anden, så det ville selvfølgelig være rart at vide det præcis inden jeg køber en anden motor. 

- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Er ikke heeelt skarp på de modeller, men hvis de har samme hjul størrelse og i øvrigt har samme manual (samme farver på ledningerne), så burde der ikke være nogen problemer, ud over at stel og motornummer så ikke længere passer sammen, i forhold til typegodkendelsen, hvilket kun bliver et problem, hvis du involverer dig i et større uheld.
Hvis hjul størrelse og monteringsbeslag har samme mål og dimensioner, så er det kun et spørgsmål om at få forbundet det elektriske korrekt, og måske lidt tilpasning af udstødningen. Vær grundig og omhyggelig, få renset og smurt alt, og husk alle bolte og møtrikker, skift slidte bøsninger, og pakninger, mens du har dem ude, og sørg for at alt er spændt efter forskrifterne, og efterspændt efter de første ture.
God fornøjelse
Hvis hjul størrelse og monteringsbeslag har samme mål og dimensioner, så er det kun et spørgsmål om at få forbundet det elektriske korrekt, og måske lidt tilpasning af udstødningen. Vær grundig og omhyggelig, få renset og smurt alt, og husk alle bolte og møtrikker, skift slidte bøsninger, og pakninger, mens du har dem ude, og sørg for at alt er spændt efter forskrifterne, og efterspændt efter de første ture.
God fornøjelse

Tak for info jeg må prøve mig frem.