Jeg er ny på dette forum, jeg har forvildet mig ud i at købe en brugt Scooter til min søn. Jeg er ferm til at renovere gamle traktorer, men ved intet om scootere

Er efter at have fået scooteren hjem kommet så langt:
Batteri ladet op ok. - konstateret at tandhjul til knastakselkæde ikke stod korrekt med de to parallelle streger i forhold til motor og T-mærket på svinghjulet. Dette justeret og nyt tændrør - tændspole - tændkabel og hætte monteret. Så kunne den starte.... Så langt så godt, men der var meget larm når jeg gav gas. Demonteret startkrans med blæserhjul for at komme ind til Variator,- ruller her i var meget slidte nogen af dem nærmest ovale, selve huset og centerforring var også slidt. Ny variator med nye ruller monteret. Det hjalp lidt på larmen. Kørte en tur og lod den her efter stå i tomgang ca. 2 min. så gik den ud og kan nu ikke starte igen. Tænker at den nok igen er kommet ud af tænding, så må have den skilt af igen i morgen. Men er der nogen der ved hvorfor/hvordan den kommer ud af tænding ? ? ? Scooteren står mig nu alt i alt i 1725 kr. har fået at vide at Baotian er noget kinesser skrammel man ikke skal koste ret meget på.... Men den har kun gået 6500 km og 3 år gl.