Tvivlsspørgsmål

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Tvivlsspørgsmål

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan give et kvalificeret gæt på.
Jeg tror nemlig ikke at det er et ja eller nej svar der kan bruges her.
Når man har toptunet sin scooter kan den så godt holde til den ekstra belastning.
Jeg tænker på selve motoren, ikke på de ting der kan vedligeholdes. Ihvertfald som udgangspunkt.
Jeg er klar over at scooteren ikke falder fra hinanden hvis ellers den er korrekt samlet. Men ellers er der jo mange ting
der kan ske. For at tage et eksempel. Jeg kommer kørende med 40km/t med 7000min. En anden gang kommer jeg kørende
med 70km/t med 7000min. Bortset fra farten kører remmen jo med samme fart, og stemplet ligeså.
Da det for mig at se kun er farten der er anderledes kan det næsten kun være den indre motor med tandhjulene osv osv
der drejer hurtigere.
Alle der ønsker at korrigerer mig er mere end velkomne.
Jeg ønsker bare at vide om der er noget jeg skal være mere opmærksom på end de ting som jeg ellers skal skifte oftere end normalt.
PS: Jeg er ikke den der kører vildt og voldsomt. Ihvertfald ikke inde i byen. Jeg ønsker ikke at gøre opmærksom på mig selv.
Men når lejligheden byder sig så er det sjovt at give den lidt at leve af.
En anden ting jeg tænkt på var, og jeg tror ikke den findes, ihvertfald ikke her i DK. Det er at hvis policen skulle sætte efter en så kunne det
være smart hvis man havde en sort plade hængende stort set vandret over nummerpladen så man med det samme kan med en
quickrelease anordning og en fjeder smække den sorte plade ned over nummerpladen. Der skulle selvfølgelig gå et kabel op til styret.
Så kan de ikke slå den op i systemet og man kan koncenterer sig om at komme væk.
Den ide vil jeg prøve at arbejde med.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Scootere: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: Tvivlsspørgsmål

Ulæst indlæg af Hangaard »

Det er faktisk meget let at svare på, jo mere man tuner en motor des større slid/belastning er der, så jo mere tunet des korter levetid.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Tvivlsspørgsmål

Ulæst indlæg af TOCA »

Hvis du vælger at bryde loven, så må du være klar til at tage din straf, som en voksen!

Nej! Jeg er ingen engel eller noget dydsmønster, min egen scooter kan godt følge med trafikken på Jyllingevej, men jeg ved også, at det kommer til at koste, en dag, og så må jeg jo tage den der fra, at lave julelege med ordensmagten øger bare bødens størrelse, og udsætter dig, og andre, for unødig fare, og så kan bøden blive den mindste af dine bekymringer.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: Tvivlsspørgsmål

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Jeg synes ikke jeg har sagt at jeg ikke tager min straf hvis det kommer dertil.
Men derfor kan man jo godt prøve med nogle tricks
Så det var da noget af en unødvendig kommentar
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Tvivlsspørgsmål

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg kørte 114.000 km på min 1. Big fra 2001-2012. Motoren blev skiftet i Dec. 2011, da den skulle sælges i 2012. Der blev brugt mange penge på vedligeholdelse af motoren, idet den havde kørt ulovligt i alle årene. Krumtappen, eller nærmere bestemt lejerne, gik sig en tur ved 55.000 km. Ny og bedre krumtap, plus lejer blev sat i, og holdt indtil motorskiftet i 2011.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Tvivlsspørgsmål

Ulæst indlæg af TOCA »

ttpgogmax skrev:Jeg synes ikke jeg har sagt at jeg ikke tager min straf hvis det kommer dertil.
Men derfor kan man jo godt prøve med nogle tricks
Så det var da noget af en unødvendig kommentar
OK, men hvis du laver en dims, der kan sløre nummerpladen, og det bliver opdaget, så får du en tillægsbøde for det, mener den ligger på omkring en tudse.
Besvar