kymco super 8 2t tuning
- orbital187
- 1. Rang
- Køretøjer: Kymco Super 8 2t
kymco super 8 2t tuning
Hej jeg er helt ny her og har ikke check på noget omkring tuning men jeg skal ha' tunet min nye kymco super 8 2t .....skal jeg få den tunet fra ny eller skal jeg køre den til først og tune den efter 1000km...........håber der en nogen der kan hjælpe mig. 

- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: kymco super 8 2t tuning
Start med at fjerne "begrænsningerne" og kør med det. 
vent med at tune til efter 5000km, så er alt kørt til.

- orbital187
- 1. Rang
Tak for dit råd ......supercharger skrev:Start med at fjerne "begrænsningerne" og kør med det.

- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Hej, 1000 km er langt mere end rigeligt.orbital187 skrev:..eller skal jeg køre den til først og tune den efter 1000km
Det er hovedsalig stempel-ringene og cylinder-væggen man "kører til", og det sker allerede inde for få hundrede km læste jeg.
Her et eksempel på tilkøring af cylinder og ringe på en eftermiddag, så det sker altså hurtigere end man tror:
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=1556
Jeg ville gå i gang med det samme, og så ta den lidt med ro i starten.

- orbital187
- 1. Rang
Til Kymconørden og andre der kan lære mig noget........ tak for tippet jeg følger din tilkørsels plan og det her med gjort
godt tip
jeg har lige et spørgsmål til jeg har købt en malossi multivario se link [url]http://www.msp-tuning.dk/products/PopUp ... 96994836db
Vil lige høre om jeg skal montere fjederen på koblingen eller kan dette undlades (fejderen der er på er helt ny) ideen var entlig bare at tage bøsningen fra kittet og sætte den i uden begrænsning istedet for den originale,
eller bør jeg skifte det hele med det samme
Venlig hilsen ham som intet ved alias orbital187

jeg har lige et spørgsmål til jeg har købt en malossi multivario se link [url]http://www.msp-tuning.dk/products/PopUp ... 96994836db
Vil lige høre om jeg skal montere fjederen på koblingen eller kan dette undlades (fejderen der er på er helt ny) ideen var entlig bare at tage bøsningen fra kittet og sætte den i uden begrænsning istedet for den originale,

Venlig hilsen ham som intet ved alias orbital187
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Fjederen skal ikke bruges. Den er kun til brug på Baneracere.
- Kymconørden
- 11. Rang
Ja, vent med at bruge den hårde trykfjeder til din motor er blevet så stærk at remmen fedter/spinner.
Indtil da er standard-fjederen optimal. Det hårdere tryk vil egentlig bare koste energi og øget slid på rem og ruller.
Men du kan sagtens starte kun med bøsningen og så senere skifte til multivarioen, og på den måde mærke forskellen.
Bare målene på bøsningerne er de samme.

Indtil da er standard-fjederen optimal. Det hårdere tryk vil egentlig bare koste energi og øget slid på rem og ruller.
Ja, nu du har købt en sports-vario ville det give go mening at skifte til den.orbital187 skrev:..eller bør jeg skifte det hele med det samme![]()
Men du kan sagtens starte kun med bøsningen og så senere skifte til multivarioen, og på den måde mærke forskellen.
Bare målene på bøsningerne er de samme.
- orbital187
- 1. Rang
Jeg sige tak for svar til Jps og Kymconørden .....Jeg skal sætte varioen i fredag, det bliver en fed oplevelse med lidt mere fart....
- orbital187
- 1. Rang
Så er der fart på
..... gav ca +20 km/t mere med sports varioen
, ingen andre ændringer lavet. Nu er det sjovt at køre scooter 

- Kymconørden
- 11. Rang
Super.
Vær i øvrigt opmærksom på rullernes vægt.
Hvis du monterede dem der fulgte med kittet har de muligvis en anden vægt end standard?
De skal helst være som standard-vægten, eller måske en anelse lettere.

Vær i øvrigt opmærksom på rullernes vægt.
Hvis du monterede dem der fulgte med kittet har de muligvis en anden vægt end standard?
De skal helst være som standard-vægten, eller måske en anelse lettere.