Søgerdesperat hjælp

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
SØGERHJÆLP
1. Rang
1. Rang

Søgerdesperat hjælp

Ulæst indlæg af SØGERHJÆLP »

Hej SG. :D

Jeg har en Giantco Sprint, som jeg gerne vil have til at køre, da jeg snart skal have kørekort. Mangler PT noget at køre på lige nu da der er ret langt til min skole.

Selve scooteren har en lang række problemer, som jeg kan læse mig til ikke kun gælder for netop min men, jeg har søgt og søgt og har ikke rigtigt kunne finde nogle svar på hvordan det fikses, derfor prøver jeg nu lykken her, og håber på at der er en verdensmand herinde.

Scooteren fejler følgende:

Batteriet aflader sig selv, og jeg er derfor nød til at lade den op mindst et par gange om ugen, hvis ikke hver dag. Jeg har prøvet at købe nyt batteri optil flere gange og har nu efter 5 batteri konkluderet at der ikke er noget i vejen med batterierne.

Udover det, så Drikker den al olien uanset hvor meget jeg hælder på, det skifter jeg sådan sikker også hver dag, hvilket løber op i rigtig mange penge til sidst. :thumbdown:

En anden fejl er, at jeg har pillet begrænsningen i luftfilteret og i variomatikken, altså den lille skive man fjerner. Men uden ret megen held, det eneste der er sket, er at den køre en lille smule stærkere omkring 40-42 km/t. Udover det begyndte den også at ''prutte'', og stoppe fuldstændig op når den får bundgas, hvilket er en af grundene til at den mister så meget fart. jeg har prøvet at dyse den op med alt imellem 86 og 100 hvilket burde være mere end rigeligt i fælge min mening.

De eneste ændringer jeg selv har lavet på den, er at jeg har sat en Stage 6 deep sound udstødning på, som passer specielt godt til 4-taks motorer, så tænker ikke at de burde lave problemer.

Har nok glemt noget men, håber virkelig at der er en der gider tage sig tid til at læse det her, og hjælpe mig i nøden stund. :thumbup:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Søgerdesperat hjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan måle volt på batteriet med et multimeter.
Så når du starter motoren og giver gas så skal volten stige.
Stiger den ikke kan det være spændingsregulatoren er defekt eller der er en dårlig forbindelse et sted, måske statorstikket.
Eller statoren kan være defekt. Den kan du også måle.

Hvis den mistet meget motorolie kan det være der er hul et sted, kig under motoren.
Eller det kan være motoren er meget slidt så det kommer ud af udstødningen.
Hvor hælder du motorolie på og hvordan gør du og hvad olie er det ?
Besvar