Lys for og bag - Popcorn!?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
rmir
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: CPI Popcorn

Lys for og bag - Popcorn!?

Ulæst indlæg af rmir »

For og baglys ....!?

Hej, - her til morgen havde min CPI popcorn ikke noget lys på - hverken foran eller bagpå. Blinklys virker, og det samme gør el-start, lys i panelet og horn - så det ser ud til at det kun er lys for og bag - kort og langt!

Jeg har ikke Kina-mands viden om teknik, men tænker at det måske er en sikring, da både forlys og baglys er væk på en gang.

Jeg har kunnet orientere mig om at der skulle sidde "sikringer" ved batteriet - og jeg har checket hos t-hansen som har en Glassikring 8a til CPI Popcorn!

Skal jeg blot starte med at købe sådan en?

På forhånd tak!

Mvh
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Lys for og bag - Popcorn!?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne prøve og kigge på pærene om de er sprunget.
Hvis de er sprunget kunne det være noget med spændingsregulatoren eller statoren.

Det er nok ikke sikringen fordi så ville de andre ting nok heller ikke virke. Som du kan teste ved at tage den af.
Med et multimeter kan du måle volt på batteriet, også når du starter motoren og giver gas så skal volten stige, hvis den ikke stiger bliver batteriet ikke opladt og det kunne være spændingsregulatoren eller statoren eller en dårlig forbindelse et sted.

Du kunne kontroller stikkene til spændingsregulatoren og statoren og sørge for der er god forbindelse.
Besvar