Udstødning på pgo g-max

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Udstødning på pgo g-max

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Hej allesammen.
Jeg er i gang med at give min pgo g-max 50ccm noget mere effekt.
Jeg har i lang tid kørt uden skive i variatoren og taget tragten ved membranen. Men jeg synes stadig jeg manglede noget mere acceleration så
nu har jeg monteret et powerfilter, dyset 3 numre op og sat en gianelli go udstødning på og det har givet noget mere. Den eneste ulempe er at
powerfilteret larmer mere. Især når man er på vej op i fart. Når man er oppe i fart er det okay.
Men grunden til at jeg skriver er at jeg har et spørgsmål som jeg er sikker på der er nogen af jer der kan svare på.
Den originale udstødning jeg havde på før var der 2 små ekstra rør. Den ene var jeg godt klar over skulle være der, nemlig den som er lukket i enden.
Men så var der en til som jeg opdagede, og den var en anelse tyndere og den var åben. Derfra sad der en gummislange som jeg ikke er helt sikker på
hvor går hen. (måske til blæsehjulet)
Er der nogen der kan fortælle hvad det rør er til for? Sker der noget ved at det ikke længere sidder på en udstødning, og hvor går det hen?

På forhånd tak
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Udstødning på pgo g-max

Ulæst indlæg af Jps »

Slange til røgvender.jpg
Det er til friskluftsystemet så katalysatoren (sidder inde i udstødningen) kan blive kølet lidt ned. Og slangen går over til variatorhuset. Pil det af og luk hullet på Variatorhuset med en prop eller lignende, så der ikke kommer skidt ned til rem og remskiver. Og pil det powerfilter af, da det suger vand og andet skidt ind i karburatoren.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: Udstødning på pgo g-max

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Nu har jeg sat det originale luftfilter på igen men da jeg ikke ønskede
At dyse ned igen fordi jeg gerne ville beholde det ekstra træk jeg
havde opnået så det jeg gjorde var at det rør som sidder fra selve
Filteret over til karburatoren borede jeg det begrænsede hul ud inde
I røret og på siden ved den ende af røret som er inde i luftfilteret
borede jeg 3 huller i. Det var lige præcis den mængde luft den skulle
have for at forenes med benzinmængden. Desuden er det også godt at
larmen er væk og at jeg ikke skilter med et filter som skiller sig ud.
Men tak for hjælpen
Besvar