vil ikke starte i regnvejr ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
hansen
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: piaggio new zip 2t

vil ikke starte i regnvejr ?

Ulæst indlæg af hansen »

hey folks jeg, har et irreterende problem med min piaggio new zip, den vil ikke starte når det regner, eller har regnet, eller bare er lidt fugtigt i vejret, og det er et trist problem, da jeg er meget afhængig af den til mit job, jeg har selv ok tjek på knallerter ,men ville bare høre jer herinde om i ved hvad det kunne være, inden jeg går ud køber noget der slet ikke er nødvendigt, jeg har næsten lige skiftet automat choker, så tror ikke det er den, og har prøvet og tage tændrøret ud og sætte tændrørshætten på og sætte den mod stellet efter det havde regnet, og der var meget svag gnist, skal lige siges at når det så er tørvejr og varmt så er gnisten perfekt, og den starter hvergang uden problemer, mit spørgsmål er så, er det statoren, eller cdi/tændspolen det er galt med, eller måske stelforbindelsen det er galt med???

håber der er nogle der kan hjælpe derude tak.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: vil ikke starte i regnvejr ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Dårlig forbindelse. Det viser sig når det er vådt vejr.
Så gå stik igennem og vær på udkig efter grønt ir der kan vise at der er dårlig forbindelse.
Kig ved batteri, sikringer, tændingslåse, tændspole, CDI, generatorstik osv.
Brugeravatar
hansen
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: piaggio new zip 2t

Ulæst indlæg af hansen »

ok tak for svaret, det vil jeg prøve, har lidt på fornemmelsen, at det måske kan være tændningslåsen, da den er lidt underlig fordi når jeg kører på den, og rører ved nøglen ved tændningen, så blinker instrumenterne ligesom når jeg drejer nøglen når jeg skal starte den.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve sprøjte godt med låsespray/WD-40 eller andet tyndtflydende smørrelse ind i låsen med et strå også dreje nøglen hele vejen fra højre til venstre og tilbage igen mange gange.

Eventuelt tage kablet af batteri først så der ikke er elektriske forbindelse mens du før det.

Også skal du have en klud eller noget til at hænge på scooteren ved tændingslåsen sådan at du kan tørre nøglen af hver gang du har brugt den de næste par uger fordi der vil være smørrelse på den i lang tid.
Besvar