Giancho Sprint problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Giancho Sprint problem

Ulæst indlæg af Bebbe »

Jeg er ved at lave en Sprint, det startede med den ikke kunne starte, det der er lavet er nyt gasspjæld, ny benzinhane,vaccum system er tjekket nye slanger, kaburator total renset, startspære tjekket, cdi tjekket, spændingsregulator tjekket, filter tjekket,nyt tændrør, jeg prøvede at sætte en ny kaburator på. Problemet er jeg fik den startet efter justering af ventilerne sat på 0,8 ind 0,8 ud den startede og kørte ca. 4 km. og døde i tomgang, denne gang satte jeg ventilerne på 10 ind 10 ud så startede den og jeg lod den stå med motoren i gang i ca. 30 - 45 min hvor jeg gav lidt gas ind i mellem det var mere for at tjekke om der skulle nyt cylinder-kit på for så ville den gå ud når den blev varm men nej den kørte perfekt, jeg slukkede den hvor på jeg startede den flere gange og alt var ok, jeg lod den stå til dagen efter for at køre en tur, den startede perfekt dagen efter og jeg kørte ca. 5 km og så lod jeg den stå i tomgang og der døde den igen, nu satte jeg ventilerne på 1,3 og så startede den fint igen, i dag kørte jeg så en lille tur igen og det samme skete igen den døde i tomgang. ER DER NOGEN DER HAR EN IDE. :twisted:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giancho Sprint problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det måske fordi den ikke får nok benzin i tomgang. Altså enten skal tomgangsskruen justeres eller også blandingsskruen.
Hjælper det ikke hvis du drejer en halv eller hel omgang på tomgangsskruen i urets retning ?
Ellers kunne det måske være luftfilteret selvom du skriver du har checket det eller tomgangsdysen eller gangene i karburatoren ved tomgangsdysen og blandingsskruen.
Brugeravatar
Bebbe
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 75
Tilmeldt: 22. maj 2010 09:03

Re: Giancho Sprint problem

Ulæst indlæg af Bebbe »

Ingen af delene virker, som jeg beskrev satte jeg en sprit ny kaburator på uden virkning. I dag rev jeg toppen af og kunne se der skal et nyt cylinder kit på samt ventilerne skal lige slibes lidt. Selv om jeg havde taget en tryk test så viste det sig at når der trykkes på kickstarteren var der ingen komp på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giancho Sprint problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

En sjælden gang imellem mister jeg også kompression på min motor. Det som om at en af ventilerne har sat sig fast også efter noget tid så er der kompression igen. Jeg har ikke selv noget værktøj til at tage ventiler ud og slibe dem men hvis du kan bidrage med nogle billeder og info på hvordan man gør så ville det da være super.

Kunne det tænkes at der er noget belægning i forbrændingskammeret som er røget løs og sat sig i klemme mellem ventil og ventilsæde sådan at ventilen ikke kan lukke helt ?
Besvar