Hej alle sammen,
har en kymco super 8 som er købt i 2008, den er dog aldrig rigtigt blevet brugt, har kun kørt 750 km.
Knallerten kan kun starte hvis man giver den lidt motorstart spray, og 20-25 træd på kickstarteren. Den seneste uge har jeg haft den startet hver dag og kørt nogle ture på den. Knallerten køre godt, men det er et problem at den er lidt svær at starte. Efter den har stået stille et par timer og er blevet kold igen, så skal den endnu engang have motorstart og mange træd på kickstarteren.
Hvad skal jeg gøre for at min knallert kan starte noget nemmere?
På forhånd tak! Mvh. Jesper
Kymco Super 8 - Problemer med at starte
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Kymco Super 8 - Problemer med at starte
Ok, det er vel ikke fordi den er slidt op, med det lave km-tal den har
Hvis den ellers kører normalt(når det lykkedes at starte) kunne det tyde på et karburator-problem. Måske er det bare chokeren der ikke åbner?

Hvis den ellers kører normalt(når det lykkedes at starte) kunne det tyde på et karburator-problem. Måske er det bare chokeren der ikke åbner?
Hehe, nej den burde ikke være slidt opKymconørden skrev:Ok, det er vel ikke fordi den er slidt op, med det lave km-tal den har![]()

Når man får liv i den, så skal den have lidt gas i én del tid indtil den bliver varm, ellers kan den ikke stå i tomgang, eller køre. Men når den er varm så køre den helt uden problemer og helt som den skal.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Ok, lyder mere og mere som chokeren. Det er jo chokerens opgave at gi eksta benzin, ved koldstart, og ikke ejeren 
Og fungerer den ellers helt normalt varm, og kan starte varm, ja så virker scooteren jo fint. Den savner nok bare sin starthjælp
Den ville jeg lige kikke nærmere på den choker...

Og fungerer den ellers helt normalt varm, og kan starte varm, ja så virker scooteren jo fint. Den savner nok bare sin starthjælp

Det har du helt ret i, det ville også være nemmereKymconørden skrev:Ok, lyder mere og mere som chokeren. Det er jo chokerens opgave at gi eksta benzin, ved koldstart, og ikke ejeren

Ja den fungerer helt normalt når den er varm, og starter ved første træd på kickstarteren.Kymconørden skrev:Og fungerer den ellers helt normalt varm, og kan starte varm, ja så virker scooteren jo fint. Den savner nok bare sin starthjælp![]()
Tak for svaret, jeg må lige prøve at skifte chokeren

-
- 15. Rang
Hej
Det var ikke meget den har kørt. Den må være flot.
Jeg har også en Kymco Super 8.
Den har aldrig været specielt villig til at starte. Man skal ligesom kende den så man ved hvordan man starter den.
Prøv og drej på gashåndtaget lidt efter lidt mens du starter og se om det hjælper.
Der kan være forskel på el og kickstart så prøv begge dele og se hvad der er bedst.
Er det det samme batteri der har siddet i hele tiden ?
Prøv og mål hvor mange volt det har og prøv og oplad det og mål igen.
Batteriet har ikke godt af og stå afladt i lang tid.
Har du lavet noget serive på den ?
Ellers kunne du prøve og skifte motorolie og juster ventiler.
Der er vel ikke rigtig den stor sandsynlighed for karburatoren er beskidt men omvendt så kan den jo stå og samle fugt så ville da ikke skade at du kontrollede og rensede den. Og tændrøret.
Du kunne også skrue lidt på tomgangsskruen på karburatoren hvis den har svært ved at stå i tomgang.
Lav justeringen når motoren er varm.
Prøv og tag chokeren af karburatoren og forbind den direkte til batteriet i cirka 3 minutter så skal spidse bevæge sig ud og du kan mærke på chokeren at den bliver varm. Så når du tager den fra batteriet skal den i løbet af en halv time cirka trække sig tilbage igen.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... isk_choker
Der er en dyse i bunden af karburatoren og et rør hvor benzinen kommer op igennem. De har ret små huller, check at der kan komme noget igennem.
Ellers kan det være at den bare er sådan lidt svær at starte og der egentligt ikke er noget i vejen med den men du bare skal lærer den at kende og bruge den noget mere og motoren slides til.
Det var ikke meget den har kørt. Den må være flot.
Jeg har også en Kymco Super 8.
Den har aldrig været specielt villig til at starte. Man skal ligesom kende den så man ved hvordan man starter den.
Prøv og drej på gashåndtaget lidt efter lidt mens du starter og se om det hjælper.
Der kan være forskel på el og kickstart så prøv begge dele og se hvad der er bedst.
Er det det samme batteri der har siddet i hele tiden ?
Har du lavet noget serive på den ?
Der er vel ikke rigtig den stor sandsynlighed for karburatoren er beskidt men omvendt så kan den jo stå og samle fugt så ville da ikke skade at du kontrollede og rensede den. Og tændrøret.
Du kunne også skrue lidt på tomgangsskruen på karburatoren hvis den har svært ved at stå i tomgang.
Prøv og tag chokeren af karburatoren og forbind den direkte til batteriet i cirka 3 minutter så skal spidse bevæge sig ud og du kan mærke på chokeren at den bliver varm. Så når du tager den fra batteriet skal den i løbet af en halv time cirka trække sig tilbage igen.
Der er en dyse i bunden af karburatoren og et rør hvor benzinen kommer op igennem. De har ret små huller, check at der kan komme noget igennem.
Ellers kan det være at den bare er sådan lidt svær at starte og der egentligt ikke er noget i vejen med den men du bare skal lærer den at kende og bruge den noget mere og motoren slides til.
Tak for svaretscootergrisen skrev:Er det det samme batteri der har siddet i hele tiden ?

Det er det samme batteri, men jeg har haft det opladt et par gange, men det dør hurtigt igen, så den trænger nok til et nyt.
scootergrisen skrev: Har du lavet noget serive på den ?
Der var service efter de første 300 km, men da den har stået stille i omkring 2 år, så kunne den måske godt trænge til et lille tjek.
scootergrisen skrev: Du kunne også skrue lidt på tomgangsskruen på karburatoren hvis den har svært ved at stå i tomgang.
Jeg vil prøve at justere tomgangsskruen, og tjekke chokeren dysen i karburatoren. Tak!