Hjælp, min scooter er blevet stjålet!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Missermis
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Peugeot speedfight 2

Hjælp, min scooter er blevet stjålet!

Ulæst indlæg af Missermis »

Hej Allesammen

Jeg står i den triste situation at min scooter er blevet stjålet fra mit hjem i Glostrup om natten mellem lørdag og søndag. Det er en grå peugeot speedfight fra 2006, den har lige rundet 9200 km og har nummerpladen: PC168 (selvom den nok er pillet af :( )

Den har en grå baggageboks og der er et hul på det bagerste skjold på venstre side ved sædet fra et gammelt styrt. Den er også udstyret med knækudstødning.

Jeg håber i kan hjælpe, jeg vil bare rigtig gerne have min maskine igen...

Lad mig vide hvis jeg skal give flere oplysninger

På forhånd tak

Hilsen Katja
Vedhæftede filer
Peugeot speedfight 2
Peugeot speedfight 2
image.jpg (18.42 KiB) Vist 5674 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Hjælp, min scooter er blevet stjålet!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du været ude og gå en tur i området og set om de har smidt den et sted ?
Brugeravatar
Missermis
1. Rang
1. Rang

Ja, kn mor og jeg søgte i næsten fire timer igår men uden held :/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ok min blev stjålet også havde de smidt den så fandt den igen.
Meld den stjålet til politiet hvis du ikke allerede har gjort det.
Brugeravatar
Missermis
1. Rang
1. Rang

Det blev gjort som det første. Hvilken stand var din i da du fandt den? Frygter den er helt smadret hvis jeg får den at se igen :/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

De havde rykket i styret så låsen var bøjet også smadret skjoldet ind til tændingslåsen også havde de forsøgt at kortslutte den så den kunne starte.

Jeg sad og hørte mens de gjorde det så derfor kunne jeg løbe ud og finde den med det samme, det kunne være de var kommet tilbage senere og taget den der hvor de havde smidt den hvis jeg ikke var kommet så hurtigt.

Dem der havde stjålet den kørte ved lige forbi mig lidt før jeg fandt den men jeg vidste ikke det var dem på det tidspunkt.

De var 2 idioter på en scooter så havde den ene siddet på min scooter også kunne de køre væk ved at han holdet fast i den anden scooter.

Og det var også i glostrup så skulle ikke undre mig hvis det var de samme.

Billede
Billede
Brugeravatar
Missermis
1. Rang
1. Rang

Hold da op... Jeg håber virkelig den er blevet smidt et sted og jeg bliver ringet op så jeg kan hente den men jeg tør bare ikke håbe for meget :/ og et eller andet sted håber jeg vi finder den og stodderen der tog den så han kan få lov at betale for skaderne! Men uanset hvad vil jeg bare gerne have mit grå lyn tilbage. Smadret eller ej!

Tror du bare det er drengestreger? Jeg tænker på om nogen ville tage den og sælge den eller skrælle den og så sælge løsdelene
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Kald det hvad du vil.
Og ja de skulle sikkert sagtens finde på at stjæle den bare fordi de mangler en reservedel.

Prøv og gå ned til glostrup station og kig nede i cykelkælderen der har jeg nogen gange ser scootere som har set lidt stjålet ud. Der var blandt andet end hvor karburatoren var skruet af.
Brugeravatar
Missermis
1. Rang
1. Rang

Ja der garbjeg godt nok ikke været, men stikker da hovedet forbi når jeg skal på arbejde!

Jeg håber virkelig ikke der er sket for meget med den men det er nok for optimistisk at tænke sådan... Hvor lang tid kan der gå før den dukker op? Hvis den gør det...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvis ikke du leder efter den selv så er der nok ikke så stor chance for den dukker op.
Du hører nok kun fra politiet hvis de tilfældigvis stopper en eller anden der kører på den og de checker stelnummeret eller hvis der er en borger der ringer fordi de har set en scooter ligge ude på gaden som ser stjålet ud.

Jeg ringede engang til politiet hvis der var en scooter som så ret stjålet ud så sagde de noget om at den var afmeldt og ikke havde forsikring så den var åbenbart ikke stjålet fordi politiet kom bare og satte noget politibånd på og fik den lov og stå der i flere dage eller det vil sige hver nat så kom der nogen og flyttede lidt på den. Så jo længere der går jo større chance er der nok for den bliver mere smadret.

Ude ved vestvolden ved brøndby der har jeg også set nogen brændte scootere.
Du kan prøve og tage derud og kigge : https://maps.google.dk/maps?q=55.665481 ... iwloc=near

Du kan også prøve og tage herhen og kigge, det var der hvor tyvene kørte min scooter hen og smadrede hul ind til tændingslåsen :
https://maps.google.dk/maps?q=55.667472 ... 1&t=h&z=16
Besvar