Texas Chilli/BT49QT-12 med 6 stk begrænsninger!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Texas Chilli/BT49QT-12 med 6 stk begrænsninger!

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Av hvor kørte den langsomt da vi endelig havde fået liv i den. En defekt Texas/Baotian fra 07, garagemodel, 2000km for en tusse. Min vens knægt havde vist gjort et godt køb.
7 forskellige fejl og mangler skulle dog rettes før den startede, alt fra en skæv karburator-nål (?) til fejlmonterede stik og overgang.
Men kun 25 km/t gik den flotte 50ccm scooter, og det var knægten altså ikke helt tilfreds med :problem:
-Nemt, tænkte jeg. Væk med skiven og den begrænsede cdi, så skulle der nok komme fart på.
Men nej, nu kørte den kun 28km/t !? Alt var ellers fint og i god stand?
Det viste sig at denne model var spækket med begrænsninger. Et gaskabel-stop skulle fjernes, et gasspjæld-stop og en luftfilter-prop skulle fjernes. Hoveddysen viste sig at være en lille 70. En 84 kom i, samt den nævnte cdi og skive blev fjernet.
Hele 6 metoder var der altså brugt for at kue denne stakkels motor, som nu endelig fik lov til at trække vejret og strække benene fuldt ud!! :thumbup: Har læst om 25-scootere, måske det er sådan en model med alle de begrænsninger?
Hvor er det iøvrigt sjovt at tune en scooter, når den er til banekørsel-only, lovede knægten mig.........:think:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Texas Chilli/BT49QT-12 med 6 stk begrænsninger!

Ulæst indlæg af Jps »

Du kan være rimelig sikker på, det er en 25 km/t scooter.

Men pas på med, at gøre den ulovlig. Kører den 26 km/t og derover og den bliver lasermålt er det = med 1.000 kr i bøde. Min Dr Big (2 takter) må max køre 30 km/t. Kører jeg 31 eller derover, koster det også 1.000 kr ved en lasermåling. Grænsen for en 30'er er 43 km/t på rullefeltet, ved ikke med en 25'r (måske også 43 km/t :) ).

Hvis den er til banekørsel, er det ovennævnte jo så ligemeget :D.
Besvar