7 forskellige fejl og mangler skulle dog rettes før den startede, alt fra en skæv karburator-nål (?) til fejlmonterede stik og overgang.
Men kun 25 km/t gik den flotte 50ccm scooter, og det var knægten altså ikke helt tilfreds med

-Nemt, tænkte jeg. Væk med skiven og den begrænsede cdi, så skulle der nok komme fart på.
Men nej, nu kørte den kun 28km/t !? Alt var ellers fint og i god stand?
Det viste sig at denne model var spækket med begrænsninger. Et gaskabel-stop skulle fjernes, et gasspjæld-stop og en luftfilter-prop skulle fjernes. Hoveddysen viste sig at være en lille 70. En 84 kom i, samt den nævnte cdi og skive blev fjernet.
Hele 6 metoder var der altså brugt for at kue denne stakkels motor, som nu endelig fik lov til at trække vejret og strække benene fuldt ud!!

Hvor er det iøvrigt sjovt at tune en scooter, når den er til banekørsel-only, lovede knægten mig.........
