Hej folkens.
Jeg sidder inde med en PGO hot 50, men uden kørekort og jeg ville lige høre om følgende.
Hvis man kører på en lovlig knallert, med forsikring, som 16 årig, men uden kørerkort hvad vil bøden så normalt lande på? og vil der være risiko for at få udskudt sit bilkørekort eller hvordan virker det?
Jeg har forstået det som at det er meget værre, hvis ens knallert er ulovlig og man ikke har forsikring på, men der kan jeg godt have taget fejl.
Tak på forhånd - Arphenion.
Spørgsmål angående kørsel.
Re: Spørgsmål angående kørsel.
Så ville jeg nok lade den stå, eller få taget det kørekort.
Bøden bliver på 1000kr, for at køre uden kørekort. Du kan også blive ubetinget frakendt til at føre knallert, (Da du jo ikke har kørekort til den). Og hvis det sker det, bliver dit bilkørekort også udsat 6 måneder. Kører du så bare videre, og bliver knaldet igen, kan dit kørekort til bil blive udskudt i endnu længere tid . Måske helt op til 2 år.

Bøden bliver på 1000kr, for at køre uden kørekort. Du kan også blive ubetinget frakendt til at føre knallert, (Da du jo ikke har kørekort til den). Og hvis det sker det, bliver dit bilkørekort også udsat 6 måneder. Kører du så bare videre, og bliver knaldet igen, kan dit kørekort til bil blive udskudt i endnu længere tid . Måske helt op til 2 år.
-
- 15. Rang
Jeg ved det ikke men prøv og ring til politiet og spørg.
Og sig at der lige er kommet nye regler her den 19. Januar 2013 hvis ikke de vidste det.
Og sig at der lige er kommet nye regler her den 19. Januar 2013 hvis ikke de vidste det.
Problemet er, at man først kan tage kørekortet i slutningen af marts og det er rimelig længe, at gå og vente 

- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Sølle 2 mdrArphenion skrev:Problemet er, at man først kan tage kørekortet i slutningen af marts og det er rimelig længe, at gå og vente