Hvorfor tager den ikke fat?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Zukin
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 79
Tilmeldt: 28. oktober 2012 15:12
Scootere: Baotian BT49QT-12

Hvorfor tager den ikke fat?

Ulæst indlæg af Zukin »

Hej Scootergrisen!

http://www.youtube.com/watch?v=JZcvpR3N ... e=youtu.be

Hvorfor tager min scooter ikke fat? Lige når jeg tænder den, tager den fat men stopper derefter igen og sådan fortsætter det.

Scooteren er helt standard. Der er aldrig pillet ved den.

Jeg har prøvet at lade den stå og varme op, i helt op til 20 minutter men det gør ingen forskel. Det eneste jeg har fundet ud af hjælper er hvis jeg køre op ad en bakke og derefter køre ned igen, så får den ligesom et "boost" hvor den så kommer op på de 30-35 km/t og bliver så der, indtil jeg slukker scooteren og tænder igen.

Så hver morgen når jeg skal afsted, køre jeg med 2-5 km/t hvor den ikke rigtig tager fat, hen til den første store bakke. Derfra, køre jeg så ned ad den og så køre den normalt der hvor jeg nu skal hen.

Tak på forhånd
~Zukin
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor tager den ikke fat?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og tag gummimembranen og fra kurburatoren og se om der er huller/revner i den.
Prøv og rens karburatorens dyser.
Prøv og ryk i diverse ledninger i forbindelse med tændingssystemet mens du giver gas og se om du kan finde en løs forbindelse.
Hvis du har mulighed for at prøve en anden CDI boks kunne du prøve om det gør nogen forskel.
Brugeravatar
Zukin
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 79
Tilmeldt: 28. oktober 2012 15:12
Scootere: Baotian BT49QT-12

Re: Hvorfor tager den ikke fat?

Ulæst indlæg af Zukin »

Det vil jeg tjekke i næste uge.

Kan godt være noget med min CDI, da jeg jo somsagt, har haft klippet ledningerne. De kunne være faldet ud af samlemufferne. Det tjekker jeg lige imorgen.

Synes bare det er mærkeligt den køre godt efter den ligesom har fået det "skub" ned ad en bakke.
Besvar