Hvordan får man sin scooter til at skinne?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Køretøjer: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Hvordan får man sin scooter til at skinne?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Min elskede G-buddy nærmer sig de 10.000 og der har ikke i lang tid ikke været de store problemer med den. Jeg tror ikke at der har været skiftet tændrør endnu, så det tyder på en god motor. Så nu melder helt nye problemer sig. Den kommer hurtigt til at se kedelig ud når man har pudset den, og udvalget af diverse plejemidler er temmelig uoverskueligt.

Så spørgsmålet i denne tråd er meget simpelt. Hvad gør du når du skal have din scooter til at skinne....f.eks. når den skal sælges. Er der noget som er rigtig godt hvis man gerne vil have den til at være vand/snavs-afvisende i længere tid. :detective:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11279
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvordan får man sin scooter til at skinne?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har prøvet og sprøjte sådan noget på plastik der ser tørt og mat ud og det kommer det midlertidigt til at se flot ud af men kan ikke anbefale det der hvor du sidder og rør for eksempel på fodpladen for der gled mine fødder rundt så jeg ikke havde så godt fat. Men på andre matteskjolde hvor du ikke rør der er det fint.

Jeg har prøvet og bruge noget pudsemiddel til de blanke skjolde men ved ikke rigtig hvor meget det hjælper.

Mon ikke sådan et sæt her ville være fint : http://www.thansen.dk/product.asp?c=783 ... 1664848063

Shampoo til at vaske med først.
Vent til scooter er tør.
Vinly makeup til matte plastikskjolde.
Voks til de blanke skjolde.

Du skal nok have 2 børster også den ene børste bruger du kun til motoren og andre beskidte områder med olie og fedt så du har den anden børste helt ren du kan bruge på alle skjoldene osv.
Mener jeg købte sådan en børste i en malerbutik til 20 kroner eller jem og fix eller sådan noget.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Køretøjer: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hvordan får man sin scooter til at skinne?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Tak for det. Det var sådan noget jeg efterlyste. Da jeg købte scooteren, havde sælgerne også været i gang med shampoo og et eller andet der fik den til at fremstå smuk og præsentabel i mindst et år.
Jeg har shampoo og vinyl makeup. Jeg har ikke prøvet med voks endnu.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvordan får man sin scooter til at skinne?

Ulæst indlæg af Baddi »

Jeg plejer at give vand og blød børste, så er den fin i halvanden måned eller sådan noget, og så kan jeg godt ofre et kvarter på tankstationen med at vaske igen. ;)
Besvar