MissMille, hvor mange omdrejninger, kan du få den op på?
Min 45 topper på 8500.
Scootergrisen og MissMille
Jeg har indtrykket af, at den er begrænset rent mekanisk af, at den ikke kan gå længere op i gearing, og så begrænset med den pakning ved under kaburator. 30km er helt sikkert begrænset med pakning, mens det ser ud til, at 45 måske ikke er, men det får jeg målt engang jeg har lejlighed til ar skille den lidt ad.
Scootergrisen:
Hvad gør en Pickup?
Ang fart så synes det at speedometer virker ret præcist. Har kørt turer med GPS tændt der måler tophastighed til 46 mens speedometer målte max 47.
De sidste par dage har speedometer kunnet snige sig op på 48 ned ad bakke, så måske jeg har været god til at køre den til?! Jeg barn ikke tjekket med GPS de sidste par dage.
Scootergrisen
De billeder du fandt fra thansen ang bøsning med begrænsningsring, så kan jeg slet ikke se, at der skulle være en løs ring?
OP skrev han købte 2 variatorer sæt.. de du om han brugte er af dem?
Jeg har snakket med Scooterland.dk der skal have kr 225 for at pille en evt ring af... hvis der er en, så det gør jeg engang, da jeg ikke selv har mulighed for at rode med sådan noget. Om ikke andet kan de samle den korrekt igen
Nulstilling af triptæller og ur.
Man holder bare SEL inde mens triptæller er valgt. Man kan ikke nulstille total km tal

For at stille ur, holder man MODE inde til uret blinker. Bruger SEL til at stille timer, derefter MODE for skift til minutter, som stilles med SEL igen. Husk MODE igen for at afslutte/gemme det.
Jeg har prøvet at holde begge knapper inde i lang tid under alle valg, uden noget resultat.
MissMille
Min ryg er også ødelagt. Jeg er kronisk smertepatient og havde egentligt fået tilkendt støtte til køb af en trehjulet el-scooter, men da mit problem er, at jeg ikke kan sidde ret lang tid ad gangen, så er 15km/t på sådan en gennem Aalborg centrum ikke vejen frem.
Jeg er også ekstremt følsom for bump og små ujævnheder, så valgte N1 bla pga 12” hjul mod de mere vanlige 10”. Og så prisen. Syntes også den er flot, samt mange km/l for 45 modellen.
Jeg er super glad for, at jeg kører på vejbanen pga langt bedre belægning end på cykelstierne.. men føler mig lidt umyndiggjort over, at man ikke må køre 60km/t som bilerne, da jeg dels ville komme hurtigere frem (måske), spare benzin (pga generelt bedre ydelse uden begrænsninger) og bilerne ville ikke blive så utålmodige.
Jeg er faktisk overbevist om, at det ville være mere sikkert for alle parter, hvis en 45 måtte køre 60, da man så er en mere ligeværdig del af trafikken, og ikke bare en gene for alle de andre.
Specielt fordi man jo skal have bilkørekort eller MC kørekort.
Jeg ville nødigt have en 16 årig på en 45/60 ude i trafikken dog, så det krav syntes jeg sådan set er ok, men er fjollet at begrænse til under 60.
Biler og motorcykler er jo heller kkke begrænset til 130.