Landbo skrev: ↑6. oktober 2024 20:34
Så lader det til du har fundet stedet med den periodiske dårlige forbindelse. Du må så have skiftet sikringsholderen ud med en ny.
Nej, jeg har ikke rørt ved sikringsholderne. Kun sikringerne indeni. Ellers er de i en lagerkonfiguration. Tilslutningen af metalstykke, der vikler rundt om sikringen til ledningen, er god og solid, samt forbindelse til metalstykket, der forbindes til batteriet. Jeg går ud fra, den dårlige forbindelse er på det sted, hvor batteriets positive deler sig i 3 forskellige ledninger til starter, lysstyring og tændingsnøgle.
Da startmotoren får god spænding, samt sikring på lysstyringsenhedens ledning (7A sikring), tror jeg der er et beskadiget kabel enten i den "split", eller bare i ledningsnettet. Jeg ved ikke hvordan og hvor de laver 3 ledninger ud af 1, men da alt er pakket ind i isolering og jeg ikke har adskilt ledningsnettet før, tror jeg det er problemet.
Og det elektriske system fungerede fint i nogen tid, sandsynligvis på grund af vibrationer fra tuning af karburatoren, dvs. ledningen vibrerede i god position, og vibrerede derefter tilbage fra den gode position.
Ok, jeg forstod det var sikringsholderen der var defekt. Så må du have skåret ledningsnettet fri på pågældende sted og kigge. Husk at få lavet stedet mindst fugttæt på det pågældende sted.
Jeg har løst problemet. Der var virkelig forfærdelig forbindelse mellem ledningerne inde i selen. Alt inde var vådt, og forbindelsen var tæret. Da jeg ved et uheld trak i den dårlige ledning midt under adskillelsen, blev den bare revet af.
Jeg endte med at bruge et ledningsstik til at forbinde alle de 4 ledninger, men jeg bliver nødt til at skille det ad igen i fremtiden og lodde dem sammen for bedre forbindelse.
Rin skrev: ↑20. oktober 2024 21:19
Jeg har løst problemet. Der var virkelig forfærdelig forbindelse mellem ledningerne inde i selen. Alt inde var vådt, og forbindelsen var tæret. Da jeg ved et uheld trak i den dårlige ledning midt under adskillelsen, blev den bare revet af.
Jeg endte med at bruge et ledningsstik til at forbinde alle de 4 ledninger, men jeg bliver nødt til at skille det ad igen i fremtiden og lodde dem sammen for bedre forbindelse.
Ja ok, der har nok været saltvand inde i plastik tuben i lang tid. Du kan med fordel bruge disse krympe ledningssamlere med indbygget loddetin fra Biltema der både er fugt og vandtætte. De skal bare skal varmes op med en varmepistol. De virker utroligt godt.