Trillet med Sprint motor, aflader når den kører?!Please help

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Trillet med Sprint motor, aflader når den kører?!Please

Ulæst indlæg af scootergrisen »

1,3 Ohm passer sikkert meget godt hvis du kigger på billedet (0,2 - 1,2 Ohm for lade spole).
Så der er nok kun 1 spole i din generator.

Man prøv lige og sæt målesonderne fra multimeteret stramt i stikket også vrik i ledningerne og se om der er en løsforbindelse. Den skal jo gerne vise 1,3 Ohm hele tiden.

Så prøv og forbind pikupen til ledningsnettet og start motoren også mål mellem den gule og hvide ledning med multieret sat til vækselstrøm.
Den gule og hvide ledning skal ikke være forbundet til ledningsnettet.
Så skulle du gerne kunne måle nogen volt og jo mere gas du giver jo flere volt skal du kunne måle.
Hvis du kan måle volt der så virker spolen sikkert fint.

Så saml stikkene og mål på battieret (jævnstrøm) og start motoren igen, hvis volten ikke stiger der når motoren køre og du giver lidt gas. Den skal gerne op på 14 volt cirka så er det sikkert spændingsregulatoren som er defekt eller løs forbindelse et sted.
Brugeravatar
jvh4000
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af jvh4000 »

scootergrisen skrev:1,3 Ohm passer sikkert meget godt hvis du kigger på billedet (0,2 - 1,2 Ohm for lade spole).
Så der er nok kun 1 spole i din generator.

Man prøv lige og sæt målesonderne fra multimeteret stramt i stikket også vrik i ledningerne og se om der er en løsforbindelse. Den skal jo gerne vise 1,3 Ohm hele tiden.

Så prøv og forbind pikupen til ledningsnettet og start motoren også mål mellem den gule og hvide ledning med multieret sat til vækselstrøm.
Den gule og hvide ledning skal ikke være forbundet til ledningsnettet.
Så skulle du gerne kunne måle nogen volt og jo mere gas du giver jo flere volt skal du kunne måle.
Hvis du kan måle volt der så virker spolen sikkert fint.

Så saml stikkene og mål på battieret (jævnstrøm) og start motoren igen, hvis volten ikke stiger der når motoren køre og du giver lidt gas. Den skal gerne op på 14 volt cirka så er det sikkert spændingsregulatoren som er defekt eller løs forbindelse et sted.
-- Den ligger på 11.80v ca. Men den går lidt op når man gir gas, men ikke meget, til ca 11.97v, men det er kun meget hurtigt, derefter falder den til 11.75-11.77v. I tomgang ligger den på11.80-11.84v

Spolen giver fint strøm ,der måler jeg op over 20 volt så det er vel godt nok?

Er det til at sige sådan nogenlunde hvor i ledningsnettet der kunne være en løs forbindelse der gør at den aflader når den kører ?`
-For den kan godt holde strøm når den står slukket?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

På min scooter har jeg målt 46 volt i tomgang og 111 volt ved fuld gas på statorensladespole (mellem hvid og gul ledning) med stikket taget af ledningsnettet og multimeteret skal stå på vækselstrøm.

Så hvis du kun måler lidt over 20 volt der så kunne der måske være noget galt med statoren, måske har den en kortslutning.

Det er ikke en løs forbindelse der gør at den aflader. Men det kunne være en løs forbindelse der gør at den ikke oplade. Det er 2 forskellige ting.

Men noget kunne tyde på det er statoren den er gal med så prøv og afmonter den, mål noget mere, skift den.
Brugeravatar
jvh4000
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af jvh4000 »

Efter laaaaang tid på værksted er fejlen endnu ikke fundet ;(

Jeg har fjernet begrænserringen på knallerten, og har nu fundet ud af at den aflader så snart jeg køre tophastighed :?: så længe jeg holder mig omkring de 30 så lader den fint :weeping:

Har prøvet at skifte cdi, men det hjælper ikke :(

Nogen bud??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Prøv og sæt en ny spændingsregulator på.
Besvar