Gilera stalker

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Japsem
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Hot Fifty (50)
Gilera Stalker¨

Gilera stalker

Ulæst indlæg af Japsem »

Hej jeg har en gilera stalker som ikke vil starte..
Det er en sjuske knallert da den har været stjålet, er der ikke tændingslås på, men istedet påsat en dødmandsknap..
da jeg købte en hot fifty at køre på, fik jeg ikke rigtig rodet med stalkeren, men nu skulle tid være..
Før nytår kunne jeg godt starte den, men den gik ud efter noget tid, vistnok pga. dysen, anyways, nu har jeg hevet den frem igen, men nu kan jeg ikke få liv i den.. Jeg har skiftet benzen, blæst karbu. igennem, give den benz/diesel start, men kan ikke få den igang.. Nu har jeg så haft tændrøret af, og synes ikke jeg kan få den til at gniste, så købte en ny tændspole, men stadig intet, skal lige nævnes jeg prøvede med tændrøret fra hotten, stadig ingen gnist..
der er ikke elstart på, og ikke sat noget batteri på.. syntes jeg har kigget ledningerne igennem, men efter min mening burde den kunne starte nu, når den kunne før, uden div. ledninger er sat til?
hjælp søges!
på forhånd tak ;)
Btw; elsk på denne side, er til tider ked af, der ikke er en til biler på samme måde :p
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Gilera stalker

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Uha, lyder som noget af et projekt :thumbup:

Der ville et batteri ville være en stor fordel, også til fejl-finding af scooteren. Men jeg ville straks gennemgå ALLE stik og forbindelser i første omgang, særligt den berømte "stelforbindelse" til motor og stellet, der så tit driller :crazy:
Med et multimeter kan du evt. teste diverse forbindelser, ellers er CDIer jo også kendt for at stå af..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Check ledninger/stik ved generator, pickup, CDI, tændspole, tændkabel, tændrørshætte.
Hvis den gav gnist tidligere så det nok bare en dårligt forbindelse et sted eller også har du ikke forbundet den nye tændspole ordentligt.

Var der kun én ledning forbundet til hver batteriterminal ?

Hænger ledningerne så bare løst nu hvor du har taget batteriet ud ?
Sørg for at isoler dem så de ikke får forbindelse med hinanden eller noget andet.

Du kan bruge et multimeter til at måle om der er forbindelse diverse steder og hvor meget modstand (Ohm) der er : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ktrisk.php

Prøv og lav en ledning fra motorblok til stel og se om det hjælper.

Også ville det nok være en god ide og få et batteri i. Du kunne jo bare bruge batteriet fra din anden scooter. Det let lettere end og træde på kickstarter og når du har fået den til at gniste så det også lettere når du skal have motoren til at køre i stedet for man skal stå og træde mange gange.

Jo tak. Jeg ved ikke om der er en lignende side til biler men hvis der var ville den sikkert være populær. Men der er vist en del forums til diverse bilmærker.
Brugeravatar
Japsem
1. Rang
1. Rang
Gilera Stalker¨

Ulæst indlæg af Japsem »

Altså alle ledninger på den er noget være juks..
Har nu fået den til at gniste ved at rette på diverse stel forbindelser slibe lidt omkring dem, og tilføje en ekstra...
Hvilken del der hjalp er jeg ikke sikker på :D..
Nå, den med batteriet fra hotten havde jeg tænkt på, så satte et par ledninger til direkte fra starten på batteriet, men det har vist ikke indgreb så vidt jeg kan høre...
Havde ohmet div. Ledninger..
Gnisten er der, nu skal jeg bare have den ud at rulle..
Når dette er postet går jeg endnu en gang i krig med at blæse karbu, rense tændrør, og nok også tage et par pics, så jeg kan indfange lidt sympati med projektet :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Tag ledningen af på siden af startermotoren og rens stikket og der hvor det skal sidde på og sørg for det siddet godt og har god forbindelse også prøv med batteriet igen.

Det giver en gnist når du tager ledningen til og fra batteriet så ved du at startmotoren bruger strøm.

Hvis du har en oplader så sørg for at oplade batteriet engang imellem hvis du kommer til at bruge el starteren meget sådan at batteriet ikke bliver for afladt.
Brugeravatar
Japsem
1. Rang
1. Rang
Gilera Stalker¨

Ulæst indlæg af Japsem »

Nåe, nu mente jeg at starteren ikke har indgreb...
Og gevindet på kickstarteren armen, er der ikke mere, øvøv...
Det skal nok lykkes en dag :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Prøv og beskriv når du bruger elstarter hvad der sker. Lyde osv.

Hvis du kan høre startmotoren køre rundt hele tiden uden at der er noget der taget fat så check starterdrevet : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... erdrev.php
Den midterste del på starterdrevet så kunne bevæge sig ud når du drejer på det hvis det går stramt så sprøjt noget tyndtflydende smørrelse ind og se om du kan få det løst så det glider fint ind og ud.
Billede

Hvis du kan høre det taget fat men startermotoren ellers ikke køre rundt så kunne det være fordi batteriet ikke er opladt nok til at trække motoren igen.

Men få lavet begge dele både kickstarter og elstarter det er bedst at have begge dele.
Besvar