Knækket speedometerkabel og defekt baglys

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jan hansen 1212
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Apillia Habana 2000

Knækket speedometerkabel og defekt baglys

Ulæst indlæg af jan hansen 1212 »

Hej med jer, håber i alle har haft en god weekende. Jeg har brugt min på at fikse min aprillia habana fra 2000

Jeg har dog to problemer som jeg kunne bruge lidt hjælp til:)

Da jeg skulle skifte mit speedometer kabel knækkede det af helt nede ved forhjulet, og efterlod dele af kablet derinde... så nu kan jeg ikke få det nye ind...

er der nogen der har et tips til hvordan jeg får de rester ud???? jeg tænkte på at bore..... men ved ikke om jeg kommer til at ødelægge det??

Dne anden ting er, at når jeg tænder positionslyset virker baglygten og alt andet, men når jeg tænder kørelyset er det kun forlygten som dur.... jeg fatter det sku ikke, jeg har prøvet at tyde et diagram over ledningsnettet, men uden held. så hvis der er nogen der kan hjælpe med et link eller andet, så jeg kan forstå hvordan jeg skal aflæse diagrammet:)

Kh Jan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Knækket speedometerkabel og defekt baglys

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg slettede dit spørgsmål inde ved det andet forum da det var det forkerte sted at spørge og kunne se det er det samme du har skrevet her som er det rigtige sted.

Prøv og drej hjul rundt så kan det være det kan skubbe resten ud.
Ellers må du have forhjulet og speedometerdrevet af.

Jeg har ikke noget el diagram til din model.
Er der ikke lys i baglygten når motoren køre ?
Brugeravatar
jan hansen 1212
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Apillia Habana 2000

Ulæst indlæg af jan hansen 1212 »

Ja det var forkert sted den første forespørgelse lå:) tak for det..

Og tak for svaret, det er en god ide at prøve at dreje forhjulet, det gør jeg med det samme....

Nej der er ikke lys i når motoren kører. der er gang i alt lys på nær kørelys bagpå ... det er meget underligt. Der er godt nok noget rod i selve lys kontaktens ledninger, kan sku bare ikke finde ud af hvordan de skal sidde udfra det lys diagram jeg har over scooteren. det kunne jeg godt tænke mig at finde ud af.... kan man uploade et el diagram herinde og evt få kommentarer?

mvh jan

ps tak for en dejlig side
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Besvar