Køb af ny scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Køb af ny scooter

Ulæst indlæg af thesk3 »

Hej :D
Jeg overvejer seriøst at købe en top-skrammel (t-hansen) kina raket, men er det værd at bruge 6.999 kr. på ? :eh:

Er der nogen som kan anbefale dem?
Er de scootere stabile og køre de godt?
Hvor meget service er der på dem? (mange gange hører man at man kan købe en PGO hot 50 og køre på den i 5 år uden at skulle til service eller rep. Gælder det så det samme for VGA scooterne i T-hansen?)
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20. april 2013 14:29
Scootere: CPI popcorn 30km 05(årgang) (70cm)
Geografisk sted: fyn

Re: Køb af ny scooter

Ulæst indlæg af sprint690 »

efter min meningn.. jeg har selv en giantco sprint sport. fra thansen.. jeg har haft den i cirka 3 år nu. og den har iværtfaldt kun køre de 2 af årne... :D

JEG vil ikke andbefale en thansen scooter.

find en cykel/scooter forhandler ....

det er mit bedste bud
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køb af ny scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har aldrig haft en scooter fra T Hansen men efter hvad jeg kan læse mig til så er der nogen der har været godt tilfredse og andre der ikke har været tilfredse.

Jeg tror kvalitetskontrollen på mange kinesiske scootere er meget svingende.

Hvis du vil have en god scooteroplevelse så må du nok indse at du skal op og give 10.000 kroner eller mere.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Køb af ny scooter

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Du kan stige seriøst i kvalitet ved at købe en brugt scooter af et andet mærke.

Et tilfældigt eksempel: http://www.dba.dk/kymco-vitality-50-sco ... 000724049/
og så er der ovenikøbet en tusse til lidt sjov.

Jeg kom engang til at ligge og rode med en billig kineser, og det gør jeg aldrig mere ;)
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20. april 2013 14:29
Scootere: CPI popcorn 30km 05(årgang) (70cm)
Geografisk sted: fyn

Re: Køb af ny scooter

Ulæst indlæg af sprint690 »

Jeg vil ikke råde til en Thansen scooter.. men selvfølgelig , det er mening fra mening til folk.. jeg har haft dårlig oplevelese. men når Thansen sælger så mange som han gør.. skal der os være nogle klager. men ja giv lidt mere for en scooter. og du for en dejlig oplevelse af scooter verden.. jeg kan godt mærke forskæld fra en scooter til 7000kr end en scooter til 14000kr .. altså man ved at den køre og ikk går i stykker imorgen når man skal starte. :D som min tit gør, :D min menig er en scooter til 10000kr ..det er ikk noget billigt lort . og hellere ikk en TOP GAILET scooter.. det er en OK kvaltiet . efter min mening . _D
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Køb af ny scooter

Ulæst indlæg af Fut »

Thansen scootere er fine hvis man lige er fyldt 16 og bare skal have en der kan køre de par år ind til man køber bil. De fleste kan klare to år uden særligt vedligehold. Men så er de altså heller ikke en bønne værd når man ikke gider at køre på den mere.

Hvis man vil have en der evt. skal holde længe så man har et økonomisk køretøj (f.eks når man finder ud af at det er hamrende dyrt at have bil) bør man investere i en lidt bedre knallert.

To eller firetakt er et spørgsmål om temperament. totakt til de utålmodige der ikke tænker så meget på benzinpriserne. Firetakt til den tålmodige der mener at det er vigtigere at komme frem uden at give for meget for turen.
Firetakt kræver også en del mere vedligehold.
Besvar