Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af reptiled »

Hey! Stel forbindelse virker perfekt, lys og el start virker... Men - Skilte jo kickstarterskjoldet ad for at smøre det, Var tiltrængt, Ræve rødt og knastørt... Så det fik et ordentligt skud af noget WD40 lignende spray, bare bedre kvalitet. (Kan ikke lige huske navnet) Jeg opdagede så at der mangler ´nogle dele for at el starten kan tage ved. Og endnu værre er at jeg kan sgu ikke få den kickstart til at virke ordentligt igen... Den vil ikke køre op igen. Så har af gode grunde ikke kunnet prøve at starte den. (Jeg har endnu et spørgsmål - der sidder en lille rød pære i instrumentbrædtet med et logo der mest af alt ligner en ældre Motorola mobil... Hvad er den tli? Den blinker noglr gange som besat i nogle sekunder, men stopper så igen...) ??? Nogen der ved det? Har på fornemmelsen at der røg et lille tandhjul ud som sidder yderst på variatoren, så den ikke fpr ordentlig forbindelse (Kickstarten) Og det er heldigvis på et betongulv, hvor kun jeg kommer, så mon ikke den dukker op... Glæder mig til at få gang i den, og høre den nye potte :-)

OG endnu engang tysind tak for jeres svar herinde, det er guld værd!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tag eventuelt en del billeder af de forskellige det så kan det være vi kan se hvad der er i vejen.
Men hvis der er knækket tænder af så skal du jo nok have nye dele før det virker.

Prøv og tag nogen billeder af instrumentlampen.
Det kunne muligvis være til alarmen eller til blinklysrelæet eller det langelys.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af Kymconørden »

reptiled skrev:...få den kickstart til at virke ordentligt igen... Den vil ikke køre op igen.
Fedt med strømmen :thumbup:
Hvis du ellers har delene, bør det se sådan ud i skjoldet. Vær obs på at halvmånen er et stykke inde på "gevindet" når du samler det. Det driller nemt.
Vedhæftede filer
billed1942.jpg
billed1942.jpg (340.49 KiB) Vist 6069 gange
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af reptiled »

Tak for jeres råd endnu engang. Nej, lampen er hverken til langt lys, blinklys og alarm tror jeg ikke der er... Billedet ligner meget godt mit skjold, prøver at sende et senere, måske i så kan se om der er noget galt. De tandhjul fra startermotor eller hvad der skal sidde er der ikke, det betyder nu mindre i første omgang, bare den kickstarter virker.
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af reptiled »

Dækslet som det ser ud nu Baotian
Dækslet som det ser ud nu Baotian
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af reptiled »

DSC_0372.jpg
-Og her den røde pære i instrumentbrædtet, som jeg ikke aner hvad betyder? Beklager den lidt dårlige kvalitet, Blitzen var ikke så gode venner med instrument "glassset" ;-)

Den blinker kun sjældent, og med forskelligt interval. Ingen system i det overhovedet. Hmm... De laver nogle sjove ting
de "Kinøjsere" :D
Brugeravatar
reptiled
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. marts 2013 21:05
Scootere: Baotian BT49qt-7
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af reptiled »

DSC_0370.jpg[/attachment Som det ses mangler der noget for at elstarteren kan få fat... Den snurrer fint, men får ikke fat i noget Nogen der ved hvad der skal bestilles dertil? Var noget forundret over det lillebitte tandhjul der sidder på sådan en starter... Utroligt at det virker[attachment=0]DSC_0370.jpg
Vedhæftede filer
DSC_0370.jpg
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Den røde lampe er en lille "kinøjser" der gerne skulle fortælle dig når din mobil ringer i lommen :yikes:
Problemet er nok at "han" hører også andre mobiler i nærheden og blinker så hvergang :crazy:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Kick-starter-skjoldet ser fint ud :thumbup:
Det ser måske ud som om, den forreste rem-skive med blæser-ribberne, sidder lidt langt ude fra motoren?
Indmaden er vist den samme som min, og bemærk gevindet stikker lidt længere ud på min, altså skive og det hele kan komme længere ind mod motoren på min?
Måske variator-siden er moneret forkert?
Vedhæftede filer
IMGP1135.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lagde knallert ned... Nu vil den ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du har ikke noget starterdrev. Har du slet ikke det eller har du bare taget den af på billederne ?
Ellers skal du have købt et starterdrev før din elstarter kan virke.
Billede
Der har været noget slid på det hvide plastik på et tidspunkt og der er noget der er knækket af som ligger i variatorskjoldet.
Det er muligvis enden af fjederen som har ramt på et tidspunkt. Måske hvis remskiven ikke har været sat helt rigtigt på. Ikke sikkert det er noget problem længere hvis tingene sidder rigtigt nu. Ellers syntes jeg det ser fint ud. Men hvis du har mulighed for at skrue remskiven af og kontroller at det sidder helt rigtigt så kunne du prøve det.
Lampen på instrumentpanelet har et logo der ligner en mobiltelefon. Så når den blinker er det nok fordi din mobil telefon sender signal det gør den ind i mellem automatisk. Det vil sige hvis du sender en SMS blinker den nok noget tid og hvis du ringer eller der er nogen der ringer til dig lyser den sikkert hele tiden. Du kan jo prøve. Ideen er vel så at du kan se der er nogen der ringer når den lyser konstant da det kan være svært at høre når man køre og man sikkert ikke kan mærke vibrationen hvis man har den i jakkelommen.
m1.jpg
Besvar