Her er nogen spørgmål om elektriske scootere.
Hvad kunne i tænke jer at vide om elektriske scootere ?
Hvad for information syntes i der mangler om elektriske scootere ?
Hvad afholder jer fra at købe en elektrisk scooter ?
Elektriske scootere
Re: Elektriske scootere
Tjaaa, lyden er jo ikke så fed!! Men specielt rækkevidden synes jeg er et problem. Og da jeg bor i etageejendom kan opladningen vel også være et problem. Indkøbsprisen har jeg så slet ikke undersøgt, heller ikke levetiden på batteriet, som nok ikke er helt billigt. Desuden synes folk ofte at glemme, at en opladning ikke er helt gratis. Der skal immervæk en del strøm til at oplade den, og det koster altså også. Derudover, hvis man er miljøbevidst og undersøger hvad el-værkerne bliver drevet af; så blir` man nok i mange tilfælde skuffet. Når nu min scooter kører 40-50km pr. liter benzin er der nok ikke det store incitament til at gå den elektriske vej. Jeg hørte i en udsendelse i radioen i dag, at der i Canada findes så store forekomster af en tjærelignende olie, som selvfølgelig skal raffineres, at det svarer til verdens forbrug fra opdagelsen af olie og frem til nu!! I USA har man så store forekomster, at de i mange mange år kan være selvforsynende. Der går altså nok nogle år, før elscootere og biler virkelig vinder indpas herhjemme tror jeg. Hvis forsyningen, og dermed prisen på fossilt brændstof er stabil, hvorfor så skifte til noget mindre stabilt? Vel, blot nogle tanker og overvejelser, men rigtig fint at du tager emnet op.
Venligst Erik.
Venligst Erik.
- GYS
- 10. Rang
- Køretøjer: EU45: Yamasaki GYS
Motorcykel: KTM Duke 200
Re: Elektriske scootere
Motivationen til el-scootere skyldes miljøet - ikke forekomst af olie.
Der er olie og gas nok. Hvis du borer dybt nok, er der masser af gas. Problemet er drivhuseffekten: Den olie, og gas, som er opmargasineret virker som CO2 lager. Dette frigives, når vi borer olien eller gassen op. Og medfører problemer for miljøet. Køres på EL, så undgår du, at forurene med olie og gas, da det meste strøm produceres på udenlandske atomkraftværker. Ønsker du ikke, at køre på atomkraft, så kan du vælge at få "grøn" el, så det produceres af vindmøller.
Problemet er måske netop, at der er olie og gas nok, og derfor mangler motivationen til, at forske og udvikle alternativer. Der er ingen tvivl om, at vi helt vil kunne undgå energiforbrug forurener, men det kræver forskningsindsats. "Økonomi", har også tendens til, at holde fast i det eksisterende, da pengene normalt er placeret her. Store miljøafgifter på olie, gas, og benzin, kan måske muliggøre, at staten økonoisk kan investere i energiproduktion, som ikke forurener. Hvis de ikke gives i skattelettelser, til olie, gas og benzinindustrien, eller til industrier der forbruger fosilt brændsel.
Der er olie og gas nok. Hvis du borer dybt nok, er der masser af gas. Problemet er drivhuseffekten: Den olie, og gas, som er opmargasineret virker som CO2 lager. Dette frigives, når vi borer olien eller gassen op. Og medfører problemer for miljøet. Køres på EL, så undgår du, at forurene med olie og gas, da det meste strøm produceres på udenlandske atomkraftværker. Ønsker du ikke, at køre på atomkraft, så kan du vælge at få "grøn" el, så det produceres af vindmøller.
Problemet er måske netop, at der er olie og gas nok, og derfor mangler motivationen til, at forske og udvikle alternativer. Der er ingen tvivl om, at vi helt vil kunne undgå energiforbrug forurener, men det kræver forskningsindsats. "Økonomi", har også tendens til, at holde fast i det eksisterende, da pengene normalt er placeret her. Store miljøafgifter på olie, gas, og benzin, kan måske muliggøre, at staten økonoisk kan investere i energiproduktion, som ikke forurener. Hvis de ikke gives i skattelettelser, til olie, gas og benzinindustrien, eller til industrier der forbruger fosilt brændsel.