Hey folkens!
Jeg har fået med et problem med min scooter, den gider ikke at starte. Den virkede fint her i morges på vej til skole, men da jeg skulle hjem igen gad den overhovedet ikke at starte. Har smidt et helt nyt tændrør i og checket om den bliver våd af benzin, har også prøvet at pille tændrøret ud og lade cylinderen bliver udluftet for benzindampe, for at sikre mig at den ikke var druknet.
Det er nok værd at nævne at den har kørt en smule mærkeligt i de sidste to dage, det var som om tændrøret ikke antændte benzinen når jeg gav den gas.
Jeg er lidt i tvivl om hvor vidt man checker om tændrøret gnister, har prøvet pille tændrøret ud af cylindren med tændrøreshætten på og så trådt i kick starteren, men det har ikke givet nogen gnist. Har også prøvet hvor tændrøret har haft forbindelse til støttefoden, for at opnå stelforbindelse, her gav den gnist nogen gange. Det er dog svært at sige om det fordi jeg ikke trådte hårdt nok at den ikke gav gnist hvergang, da jeg i dårlig stilling til at bruge kickstarteren.
Det skal lige siges at jeg lige fik gang i den i 5 sek i starten, men så gik den ud og kunne ikke starte igen.
En liste af hvad jeg har prøvet indtil videre:
Nyt tændrør
Ny CDI
Ekstra Stelforbindelse
Håber i kan hjælpe mig!
Mvh
SB
Hot 50 kan ikke starte
- Scooterbumsen
- 1. Rang
- Køretøjer: Hot 50 fra 2006
-
- 15. Rang
Re: Hot 50 kan ikke starte
Du kan teste tændrøret ved at sætte den i hætten også trykke det ned på motorblokken et rent sted så der er god forbindelse.
Så bruge du el starteren så er det lettere end at stå og bruge kickstarteren.
Har du prøve med ekstra stelforbindelse til motorblok ?
Ellers prøv både en ledning til motorblok og en til stellet også til batteri minus (-) og se om det gør nogen forskel.
Også når du har sat tændrøret i så brug el starteren også drej gashåndtaget langsomt så kan du ligesom høre om der er noget bestemt punkt den er ved at starte ved.
Så bruge du el starteren så er det lettere end at stå og bruge kickstarteren.
Har du prøve med ekstra stelforbindelse til motorblok ?
Ellers prøv både en ledning til motorblok og en til stellet også til batteri minus (-) og se om det gør nogen forskel.
Også når du har sat tændrøret i så brug el starteren også drej gashåndtaget langsomt så kan du ligesom høre om der er noget bestemt punkt den er ved at starte ved.
- Scooterbumsen
- 1. Rang
Stelforbindelse er lavet direkte fra minus polen fra batteriet til variatorskjoldet, har også prøve andre steder som er jeg er sikker på der er forbindelse til da jeg har har testet det med en prøvelampe. Dette har dog ikke virket, har også testet tændrøret ved at vikle en ledning om den og direkte på stel, det har hellere ikke virket.
Min el starter kan jeg ikke bruge da den ikke virker, tror motoren er død da den heller ikke reagere på direkte strøm.
Kan bare ikke forstå hvad der er galt, inden den gik helt død var tændte den normalt i 5 sek, da jeg gav den lidt gas døde den som hvis man slukkede den med nøglen, jeg rodede med den direkte på stedet i en times tid og kunne se at tændrøret nogen gange gav gnist da jeg trådte på kickstarteren, eller retter så brugte jeg hånden til at køre kickstarteren rundt ellers ville jeg ikke have mulighed for at holde øje med den.
Den har nu stået indenfor i stuetemperatur i et døgnstid, men det har ikke hjulpet, har også med at sprøjte karburatorrens direkte i karburatoren, uden held.
Mvh
SB
Min el starter kan jeg ikke bruge da den ikke virker, tror motoren er død da den heller ikke reagere på direkte strøm.
Kan bare ikke forstå hvad der er galt, inden den gik helt død var tændte den normalt i 5 sek, da jeg gav den lidt gas døde den som hvis man slukkede den med nøglen, jeg rodede med den direkte på stedet i en times tid og kunne se at tændrøret nogen gange gav gnist da jeg trådte på kickstarteren, eller retter så brugte jeg hånden til at køre kickstarteren rundt ellers ville jeg ikke have mulighed for at holde øje med den.
Den har nu stået indenfor i stuetemperatur i et døgnstid, men det har ikke hjulpet, har også med at sprøjte karburatorrens direkte i karburatoren, uden held.
Mvh
SB
-
- 15. Rang
Det ville nok hjælpe hvis du fik el starteren til at virke.
Sørg for batteriet er opladt.
Også prøv og lyt om relæet siger KLIK KLIK når du bremser og trykker på el starteren.
Sørg for batteriet er opladt.
Også prøv og lyt om relæet siger KLIK KLIK når du bremser og trykker på el starteren.
- Scooterbumsen
- 1. Rang
Satte et helt nyt batteri i for 1 måned siden og startrelæet klikker også, har også prøvet sætte batteriet direkte til elmotoren, uden held, tror den er død. Kan ikke rigtig skifte den da skruerne er rustet så meget at min skruetrækker ikke kan få fat :/.
EDIT: kan udelukke at tændspolen er defekt, har lige pillet den af og sat en prøve lampe på stikkende og trådt på kickstarteren men det har ikke givet noget lys.
Mvh
SB
EDIT: kan udelukke at tændspolen er defekt, har lige pillet den af og sat en prøve lampe på stikkende og trådt på kickstarteren men det har ikke givet noget lys.
Mvh
SB
- Scooterbumsen
- 1. Rang
Hey gutter!
Har fundet fejlen, det var hverken, cdi, tændspole, tændrør, spændingsregulator eller stator. Det var det skide multi stik ved tændingslåsen som var blevet løsnet.
Håber andre kan drage nytte af dette indlæg-
Takker igen for jeres hjælp har lært en masse af denne oplevelse!
Mvh
SB
Har fundet fejlen, det var hverken, cdi, tændspole, tændrør, spændingsregulator eller stator. Det var det skide multi stik ved tændingslåsen som var blevet løsnet.
Håber andre kan drage nytte af dette indlæg-
Takker igen for jeres hjælp har lært en masse af denne oplevelse!
Mvh
SB