Hej! Jeg har nogle problemer med min scooter, og så faldt jeg lige over dette forum og tænkte jeg ville høre, om nogen kan hjælpe mig med at løse problemet.
Der sker det, at ind i mellem når jeg starter min scooter, så kører jeg omkring 20 meter, og så går den simpelthen bare uden videre i stå. Min tanke har været, at det kunne være benzinfilteret eller benzinpumpen der var problemet (at den ikke har fået benzin men lige har kørt 20 meter på det der var i bunden af karburatoren) - har nu lige skiftet benzinfilter, og det ser ud til, at benzinpumpen fungerer fint, men problemet opstår stadig.
Har fundet ud af, at jeg kan starte scooteren igen hvis jeg fjerner luftfilteret og sætter en hånd over hullet. Derefter er det bare at sætte det på igen og køre. Men det irriterer mig, at jeg ikke kan finde årsagen til problemet så jeg kan få det ordnet. Jeg tænke, om nogen af jer har/har haft lignende problemer eller ved hvad der kan være skyld i det og hvad der skal gøres?
Min scooter er en PGO PMX Sport fra 2007 eller 2008 men som kun har kørt omkring 7000 km.
Scooter går i stå
-
- 15. Rang
Re: Scooter går i stå
Prøv og lad den køre i tomgang i 3 minutter før du køre og se om det gør nogen forskel.
Check at vakuumslanger og indsugningsstuds og karbutor og luftfilter osv sidder tæt sammen så der ikke kan komme falsk luft ind nogen steder.
Ellers prøv og rens karburatoren.
Er det standard luftfiler ?
Check at vakuumslanger og indsugningsstuds og karbutor og luftfilter osv sidder tæt sammen så der ikke kan komme falsk luft ind nogen steder.
Re: Scooter går i stå
Prøver lige med tomgang, men tror ikke det gør nogen forskel da jeg før har haft den startet et stykke tid inden jeg kørte. Har haft det meste åbnet i dag og kigget på det og alt lader til at sidde tæt sammen. Ja, luftfilteret er standard og er blevet udskiftet i dag.scootergrisen skrev:Prøv og lad den køre i tomgang i 3 minutter før du køre og se om det gør nogen forskel.