PGO Big max

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oletryk
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: PGO Big Max

PGO Big max

Ulæst indlæg af oletryk »

Hej Alle
ville være meget glad hvis der er en der har et svar på hvorfor min big max gør som den gør!
Problemet er at når jeg starter og den starter fint, kører ca 500 m så er det som om den dør, eller vil ikke tage gassen, hvis man så giver den lidt tid med kun tomgang kommer den til sig selv og kan køre fuld fart måske 300 m, og så tomgang og den kan lidt igen, skal siges den går ikke i stå, den vil bare ikke tage gassen! nogen der har en ide, har tjekket alt men er ikke sikker på hvor jeg skal starte med at skifte ting ud!
Brugeravatar
oletryk
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: PGO Big Max

Re: PGO Big max

Ulæst indlæg af oletryk »

Skal lige sige at problemet startede da jeg skiftede rem og to afstands ringen væk, kan det være en for kort rem?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

oletryk skrev:Skal lige sige at problemet startede da jeg skiftede rem og to afstands ringen væk, kan det være en for kort rem?
Hvis du har købt den originale rem, så den ikke for kort. Og dit problem er kulde, dvs. at karburatoren nok har kondensvand i bundkarret. Få det tømt og hæld lidt karburatorsprit i tanken og problemet burde være væk.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kunne være den løber tør for benzin fordi benzinen ikke kommer hurtig nok ned i karburatoren.

Prøv og løsn drænskruen i bunden af karburatoren og peg drænslangen ned i en benzindunk.
Også tag vakuumslangen af som går op til benzinhanen også sug i den med munden og hold suget og se om benzinen kommer hurtigt nok igennem.
Hvis den kommer for langsomt igennem så tag benzinenslangen af ved karburatoren og prøv igen, og tag benzinfilteret af og prøv.
Og prøv også med vakuumslangen på også brug elstarteren i 5 sekunder for at se om det kommer igennem.

Check at vakuumslangen er fin og holder tæt, skær eventuelt 1 cm af slangen af for at den er mere frisk i enderne hvis den er lang nok.
Besvar