giantco sprint, startproblemer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
dalle
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. december 2012 16:57
Køretøjer: Giantco Sprint Sport 30 km/t

giantco sprint, startproblemer

Ulæst indlæg af dalle »

Hej herinde.

Har en giantco sprint, som har ufattelog.svært ved at starte, og når den så.starter, går der et par sekunder, hvorefter den går ud, og så kan man starte forfra.

Har prøvet at rense karbu, tjekket ventiler, tjekket stempel, tjekket luftfilter, osv.

Jeg har også bemærket, at når den er startet, og jeg justerer på luft skruen (fra helt ind, og derefter skrue den ud) tager scooteren ikke flere omdrejninger overhovedet, som den jo burde, op til det punkt hvor den er korrekt indstillet.

Har efterhånden en stærk fornemmelse af at det måske er min cdi boks den er gal med, men har ikke lyst til at spendere penge på en ny før jeg er sikker på det er den.

Så i bund og grund, er der nogen i 6200 området, som har en sådan, så man kunne prøve og se om det afhjælper problemet?

Det skal lige siges, at min cdi boks er med 4 kabler

Mvh Dalle
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: giantco sprint, startproblemer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og undersøg om der er gnist på tændrøret ved at holde det på motorblokken.
Bliver tændrøret vådt ?
Prøv og giv lidt gas imens du starter.
Prøv og hold hånden for luftfilter indsugningshullet mens du starter.
Hvis du har mulighed for det så prøv og sæt den ind i et opvarmet rum i noget tid også forsøg igen.
Brugeravatar
dalle
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. december 2012 16:57
Køretøjer: Giantco Sprint Sport 30 km/t

Re: giantco sprint, startproblemer

Ulæst indlæg af dalle »

Hejsa

Lilla gnist, uden tændrørshætte er tændrøret fugtigt, med tændrørshætte er den tør (Så forbrændingen sker).
Der var (Bemærk!) ingen forskel på ingen gas/lidt gas/drejen på håndtaget
Luftfilter af, hånden for indsugning, finger i indsugningen så der var helt tæt, og reguleret luft, ingen forskel.
Herhjemme står den altid i et opvarmet rum, og da kan de samme problemer forekomme.

MEN! I dag laver den INGEN numre. Starter med det samme, hvis man lige rører gassen, kan holde tomgangen, er blevet lidt kvikkere i både optræk og topfart. Dog efter et par timer i kulden, skal den lige have et par sekunder på elstarteren. Det eneste der er gjort er, de skruer der holder ventildækslet, er blevet skiftet ud med gennemgående gevindstænger med dobbelt møtrikker på begge sider, og en 14 km køretur.

Har dog ikke set om den nu reagerer ved justering af luftskruen, men det kan jo ske.

Hvis problemet opstår igen, skal jeg nok lige skrive herinde igen (Og jeg tror på det sker igen, Den er fyldt med periodefejl den scooter), og så tror jeg jeg vil eksperimentere med et multimeter, og se om den kan afsløre et eller andet.
Besvar