Hot 50 tragt (HJÆLP)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Baehring
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Hot 50
Puch maxi 2Gear årg 87

Hot 50 tragt (HJÆLP)

Ulæst indlæg af Baehring »

Sup guys, jeg har en lille forespørgsel her, siden jeg ikke er den rigeste og derfor ikke har råd til så meget benzin og har pillet tragten. Så ville jeg bare spørge om i tror det er muligt og bore et større hul i trangten så den stadig trækker bedre end med den i, og bruger mindre brændstof? Altså jeg kan ikke lide kun at køåre mellem 50-80km på en tank...

På forhånd tak :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Hot 50 tragt (HJÆLP)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg er ikke sikkert men jeg tror ikke den køre længere på literen ved at fjerne tragten eller bore hullet større i tragten. Går ud fra du mener den tragt under indugningsstudsen.
Hvis du vil køre længere på literen så fjern ringen mellem de forreste remskiver.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hot 50 tragt (HJÆLP)

Ulæst indlæg af Jps »

Baehring skrev:Sup guys, jeg har en lille forespørgsel her, siden jeg ikke er den rigeste og derfor ikke har råd til så meget benzin og har pillet tragten. Så ville jeg bare spørge om i tror det er muligt og bore et større hul i trangten så den stadig trækker bedre end med den i, og bruger mindre brændstof? Altså jeg kan ikke lide kun at køåre mellem 50-80km på en tank...

På forhånd tak :)
Har jeg prøvet, og der er jo ikke meget matriale at bore i, idet den kun er knap en 1-2mm tyk. Det giver absolut intet. Men hvis du mener studsen, så kan det måske godt give lidt. Men det kræver at du fræser hele hullet i studsen op, til en størrelse du vil ha' . Du får dog et problem ved knækket på studsen, der kan du ikke lige komme til med fræserværktøj.

Og en hot ligger vel på 20-30 km/l, alt efter hvor meget der er pillet ved. Jeg har været oppe på knap 34 km/l på en Dr. Big, men den var så ulovlig. I lovlig tilstand, kommer jeg ikke over 25 km/l.
Besvar