Må jeg trække en ulovlig knallert?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Zukin
5. Rang
5. Rang
Køretøjer: Baotian BT49QT-12

Må jeg trække en ulovlig knallert?

Ulæst indlæg af Zukin »

Som titlen siger, er det lovligt at trække en ulovlig knallert på offtentlige steder?

Altså, hvis jeg høre der er razzia, og jeg så slukker den og den IKKE er varm hvis politiet ser mig, kan jeg så stadig få en bøde for de kan se der er tun på?

Må jeg trække den, hvis jeg ikke har nøgler med? Fx, hvis den bare skal op til en ven? Eller det er ulovligt at have en ulovlig knallert offentlige steder uanset hvad (hvis den ikke er på en trailer)

Istedet for at svare ja eller nej.. Kan i så ikke komme med nogen kilder? Da man vil komme med regler der faktisk ikke er sande
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Køretøjer: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Må jeg trække en ulovlig knallert?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Vi har ikke nogen uddannede knallertjurister så kan jeg jo prøve. Nej det er ikke tilladt at pille ved knallerter så de kan køre mere end de er typegodkendt til. Det er der et bestemt bogstav i stelnummeret som viser om det er 30 eller 45.

Hvis du kommer trækkende forbi en knallertrazzia så er det stadig politiets opgave at bevise at du har gjort noget ulovligt og da de sjældent ser folk trække en knallert ville de jo nok kunne påvise i retten at du har et rimeligt forsæt til at køre på offentlig vej så derfor har de stadig lov til at undersøge din knallert. Så m.m. du har camoufleret dine modifikationer ekstremt godt og gjort et eller andet så dytten ikke kan starte så den ikke bliver afsløret på rullefeltet, så er det du beskriver stadig ulovligt.

Med andre ord - du gør noget ulovligt i det øjeblik du piller ved din knallert.

,,,,,men prøv da bare at sige at det er din vens knallert som du opdagede kunne køre hurtigere end den måtte og derfor stod du af for at trække den...... :lol: :lol: :lol: så kan I bytte knallert med hinanden ...da det stadig som sagt er politiets opgave at bevise at du har gjort noget ulovligt...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

oskar33 skrev:Vi har ikke nogen uddannede knallertjurister så kan jeg jo prøve. Nej det er ikke tilladt at pille ved knallerter så de kan køre mere end de er typegodkendt til. Det er der et bestemt bogstav i stelnummeret som viser om det er 30 eller 45.

Hvis du kommer trækkende forbi en knallertrazzia så er det stadig politiets opgave at bevise at du har gjort noget ulovligt og da de sjældent ser folk trække en knallert ville de jo nok kunne påvise i retten at du har et rimeligt forsæt til at køre på offentlig vej så derfor har de stadig lov til at undersøge din knallert. Så m.m. du har camoufleret dine modifikationer ekstremt godt og gjort et eller andet så dytten ikke kan starte så den ikke bliver afsløret på rullefeltet, så er det du beskriver stadig ulovligt.

Med andre ord - du gør noget ulovligt i det øjeblik du piller ved din knallert.

,,,,,men prøv da bare at sige at det er din vens knallert som du opdagede kunne køre hurtigere end den måtte og derfor stod du af for at trække den...... :lol: :lol: :lol: så kan I bytte knallert med hinanden ...da det stadig som sagt er politiets opgave at bevise at du har gjort noget ulovligt...
Han har fået svar fra 2 andre fora's, så han burde være blevet dækket ind ;).
Brugeravatar
Zukin
5. Rang
5. Rang

Ulæst indlæg af Zukin »

Ikke rigtig ;-) Da jeg ikke har fået et rigtigt svar endnu.

Folk siger både ja og nej, så tænkte der måske var nogen på de andre forums der vidste det :-) Folk bliver at være mere seriøse på ScooterGrisen og Billig-Scooter og kende diverse emner bedre. :-)
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang

Det der forvirrer er ar knallerter er konstrueret til at køre deres tophastighed. Og det er det at man har pillet ved skiven eller hvad man nu har gjort man får bøde for og ikke hvor meget man kører for hurtigt. Så hvis du opdager en politirazzia så find hellere et sikkert sted på en mørk villavej og lås scooteren til lygtepælen og hent den igen når færdselspolitiet har fået tilstrækkeligt med folks lommepenge i statskassen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

Zukin skrev:Ikke rigtig ;-) Da jeg ikke har fået et rigtigt svar endnu.

Folk siger både ja og nej, så tænkte der måske var nogen på de andre forums der vidste det :-) Folk bliver at være mere seriøse på ScooterGrisen og Billig-Scooter og kende diverse emner bedre. :-)

Du er da så vidt jeg har læst på BS, blevet henvist til regelsættet/paragraffen, for at trække sin knallert/køretøj?
Brugeravatar
Zukin
5. Rang
5. Rang

Ulæst indlæg af Zukin »

Jps skrev:
Zukin skrev:Ikke rigtig ;-) Da jeg ikke har fået et rigtigt svar endnu.

Du er da så vidt jeg har læst på BS, blevet henvist til regelsættet/paragraffen, for at trække sin knallert/køretøj?
At man anses som gående..

Det er stadig ikke et svar på om man på trække den eller om de må tage dig på en kold knallert, som egentlig er det svar jeg leder efter.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang

Jeg har læst de svar som findes på BC og der gælder det samme at det er politiet som har bevisbyrden og det er derfor de ikke gør mere ved det m.m. de har rullefelt med. Det er derfor at deres praksis formentlig er at de ikke tilkalder færdselspolitiet midt om natten hvis det er det eneste de kunne finde på at genere dig med.
Det du spørger om er om det er tilladt at gå tur med en kamphund hvis den ellers opfører sig pænt når politiet ser på.

Der findes ikke noget som hedder en kold knallert. Der findes noget som hedder en lovlig/ulovlig knallert og derefter lovlig/ulovlig kørsel.

Det var det. Nu kommer moralprædikenen :yawn: . Jeg går ud fra at du tilhører den yngre generation. Det er naturligt at man som ung prøver at udfordre lovens grænser - de dumme udfordrer politiet - de sunde udfordrer lovgivningen. Her på siden er der ikke lagt noget moralsk filter ind...her er en udførlig beskrivelse af hvor begrænsningerne sidder, samtidig med at man kan købe politiværn, CDI'er med justerbar fart og andet godt på nettet. Siden her prøver kun at lære folk noget om mekanik.
Problemet er at man som ung tænker meget lidt fremad. Du har en ulovlig knallert OK. Gælder ens forsikring hvis man kører ind i en anden person. Nope! ...fordi det er ikke en knallert men en kamphund du kører rundt på. Er der nogen grund til at loven skulle ændres...Næh for de fleste unge får i løbet af kort tid bil og mærker på den måde hvad fart er oven i købet i køretøjer som kan køre langt hurtigere end de må ved bare at træde på speederen !!!! :!:

Men knallerter er billige og man får en god introduktion til hvad trafik er...og tro mig jeg kører heller ikke på samme måde som ungdomsskole-eleverne kører - ællinger efter andemor hidr hidr hidr- men jeg har ikke været i nærheden af noget farligt endnu - kun en bøde for at krydse en gågade.
Derfor skidt og snot for sig - køb en ekstra knallert på dba og lav alt det skidt på den som som du kan og lær noget om mekanik og fart der hvor du kun kan skade dig selv og kør til og fra banen på din kedelige knallert. Der er på en eller anden måde en sund logik indbygget i det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne prøve og ringe til politiet.
Ikke at de med sikkerhed ved det men det kan være de kan give dig navnet på en lov og paragraf nummer så du selv kan undersøge det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

Zukin skrev: At man anses som gående.

Det er stadig ikke et svar på om man på trække den eller om de må tage dig på en kold knallert, som egentlig er det svar jeg leder efter.
Politiet må til enhver tid stoppe dig, enten som gående med en knallert, eller når du er kørende, hvis de har mistanke om at din scooter er ulovlig. Og det er bedøvende ligemeget, om motoren er kold eller varm.
Besvar