Min hot 50 kan ikke starte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Zukin
5. Rang
5. Rang
Køretøjer: Baotian BT49QT-12

Min hot 50 kan ikke starte

Ulæst indlæg af Zukin »

Hej

Jeg købte en ny Hot 50 forleden. Jeg fik at vide på forhånd at der manglede et nyt batteri for at elstart skulle virke og det var jeg sådan set ligeglad med.
Da kickstarteren virkede fint. Men så her forleden ramte jeg kickstarteren lidt hårdt, og nu tager den ikke fat. Da jeg ville tage den af så jeg gevindet på skruen var istykker.

Derfor købte jeg et nyt batteri og satte i. Den kunne tænde 2 gange, og så var batteriet dødt. Hvis jeg kørte en lang tur, kunne jeg starte det, lige efter den var gået ud.

Men, dagen efter kunne jeg ikke starte den igen. Nogen ide om hvorfor den kunne bruge batteri når den er slukket?

Tak på forhånd
Frederik
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Min hot 50 kan ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Start med og oplad batteriet så det er helt opladt.
Også lad det hvile i 1 time uden du gør noget med det også mål med et multimeter hvor mange volt det har.

Hvis du vil måle om den bruger strøm når den er slukket så sæt multimeteret på ampere også slå på tændingen og lad være med at brug el starteren også tag minus (-) kablet af på batteriet og sæt multimeteret imellem når det er sat på ampere så kan du måle om der bliver brugt strøm fra batteriet når scooteren er slukket. Det skal nok højst bruges 0,01 ampere. Men helst bare 0.
Brugeravatar
Zukin
5. Rang
5. Rang
Køretøjer: Baotian BT49QT-12

Ulæst indlæg af Zukin »

Jeg har kun en bil batteri oplader. Er det godt nok? Hvis jeg altså, sætter den i, lader lade en halv time til en time og så tager den fra, og så sætter på igen, da den lader jo er noget kraftigere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvad det er for en oplader og batteri du har.
Prøv og læs manualen til den.
Besvar