Kæmpe variator problemer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Mads HH
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: Peugeot Speedfight 2 AC

Re: Kæmpe variator problemer

Ulæst indlæg af Mads HH »

Altså da jeg havde monteret variatorskjoldet igen og prøvede at starte den, kom der sådan en pive lyd også sad kickstarteren bare fast
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nå men så har du nok ikke samlet det rigtigt.

Har du haft den møtrik af som sidder i midten ?
Billede

Kig rundt hvor variatorskjoldet og motorblokken samles og se om der er mellemrum nogen steder.
Skal der være nogen pakning du måske har glemt at sætte mellem ?
Brugeravatar
Mads HH
2. Rang
2. Rang

Jo ser du jeg var der inde og samlede det hele igen forhåbentligt som det skulle gøres. Og da jeg så samlede det hele der og satte variatorskjoldet på igen kunne den også godt starte. Men den kørte ikke ordenligt kom ikke op på mere end 23-30 km/t ( normal fart 45-50 ) og det var så der hvor jeg valgte at skille skjoldet fra hinanden igen

og så kunne jeg se mit blæserhjul som vist på dit billed. at de mange ting som stikker lidt ud rundt om blæserhjul altså de 12 plader eller hvad man kalder dem. de var blevet slidt rimelig meget efter den tur som var på cirka 40 min
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Prøv og kig om låseringen sidder i sit hak. Selvom du ikke har skildt det ad kan det godt være den er røget ud af sit hak også kan kickstarterakslen rykke sig lidt ind også kan det være derfor den har ramte blæserbladene.

Hvis låse ringen er røget ud af sit hak kan fjederen nemlig komme under halvmånen og skjoldet så den ikke kan komme helt på plads før man presse fjederen ud til siden igen.

Hvis du kigger hvor blæserbladene kan være ramt så burde du let kunne se hvor de har slidt. Det må være halvmånen med tænderne eller fjederenden.
Brugeravatar
Mads HH
2. Rang
2. Rang

Ved ikke om du kan se om den sidder rigtigt :)
Vedhæftede filer
IMG_0594.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Låsering ser ud til at sidde rigtigt.
Prøv og kig om der er mellemrum her. Det skal der ikke være. Altså fjederen må ikke være derinde imellem.
Untitled 1.jpg
Untitled 1.jpg (103.55 KiB) Vist 5609 gange
Men ellers kunne det være hvis du ikke har sat remskiven ordentilgt på. Inden du spænden møtrikken skal du klemme kileremmen sammen så den er slap og sørge fordi det hele sidder rigtigt også spænd møtrikken.
Brugeravatar
Mads HH
2. Rang
2. Rang

[quote]Men ellers kunne det være hvis du ikke har sat remskiven ordentilgt på. Inden du spænden møtrikken skal du klemme kileremmen sammen så den er slap og sørge fordi det hele sidder rigtigt også spænd møtrikken.[quote]

må sige jeg ikke gjorde sådan jeg satte bare blæserhjulet på da jeg så at kilremmen sad fast i begge sidder

http://www.scootergalleri.dk/video/dive ... _problemer_

Har en film her bare for at vise hvordan det ser ud der inde tror nemlig at min rem sidder for løst og det samme med mit starterdrev om det skal side så løst
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Det er fint at kileremmen er slap når du har haft dele af og monteret dem igen. Når de forresten remskiver har drejet rundt nogen gange så er kileremmen stram igen. Du kan tage en skraldenøgle og dreje de forreste remskiver nogen gange så kan du se den bliver stram igen.

Starterdrevet skal være løst sådan det, der er et hul i varitorskjoldet så den kommer til at sidde rigtig når du sætter det på.
Untitled 2.jpg
Men prøv og tag remskiven af forresten og rullerne og det hele også lige check at det hele er samlet rigtigt og sæt det på igen.
Brugeravatar
Mads HH
2. Rang
2. Rang

Det gør jeg imorgen da jeg er lidt træt nu :)

Så alt sidder sådan set fint. skal bare lige som om alt sidder rigtigt der inde?

Jeg laver en video og sender den til dig :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Det kunne måske være der var en rulle så lå forkert eller hvad ved jeg.
Hvordan får du iøvrig møtrikken af og på ? Har du en stempelstopper ?
Besvar