CDI Boks til PGO Hot 50?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Swiftguy
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: PGO hot 50

CDI Boks til PGO Hot 50?

Ulæst indlæg af Swiftguy »

Hey guys, jeg er ny her på siden så i må endelig sige til, hvis dette skal postes et andet sted.

Men til mit spørgsmål. Jeg har de sidste par dage prøvet at få fjernet ringen/skiven på min PGO Hot 50, dog uden held ( Skal lige siges, at det er min første knallert ever, og at jeg ikke har den store forstand på den slags, fik dog også lidt hjælpe af nogle venner :D ) Men vi nåede dog aldrig så langt, da vi ikke kunne komme ind i varioateren, pga nogle problemer. Men tænkte så, at hvis jeg køber en ubegrænset CDI boks og skifter den ud med den originale, som sidder i lige nu. Kommer min knallert så til at køre hurtigere? Eller har det ingen indflydelse, så længe jeg ikke har fjernet nogle begrænsninger, eller har sat noget tun på?

Tak på forhånd :thumbup:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: CDI Boks til PGO Hot 50?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og velkommen til.

Nu er jeg ikke helt sikker på at der sidder en begrænset CDI boks i PGO Hot men det gør der formodentligt.
Men hvis du nu skiftede den ud med en der er ubegrænset så motoren kan køre med flere omdrejninger så ville det sikkert ikke være godt for motoren når du køre med begrænset variator.

Hvis du skal fjerne begrænsninger så start med ringen.
Også først derefter kan du sætte en ubegrænset CDI boks i hvis det er nødvendigt.

Hvis du skal have møtrikken af ved remskiven så kan du skrue en stempelstopper i tændrørshullet.
Billede
Du kan købe sådan en i T Hansen.
Brugeravatar
Swiftguy
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: PGO hot 50

Re: CDI Boks til PGO Hot 50?

Ulæst indlæg af Swiftguy »

Mange tak for det hurtige svar, efter lidt ekstra søgen tror jeg faktisk ikke CDI boksen i en PGO er begrænset, men det kan være jeg tager fejl. Men har som sagt også prøvet at fjerne skiven, og så sent som idag manglede jeg kun at løsne den sidste bolt, i mit variator skjold, men den sidste bolt der var der åbenbart noget galt med, da jeg ikke kunne få den skruet ud. Så nu er jeg nødt til at få den boret ud, og så sætte en ny en i bagefter.
Besvar