det kom lige pluslig en dag hvor jeg var på vej hjem jeg skulle dreje i et sving, tog jeg gassen af.
men så der jeg gasset op igen vil den bare ikke trække, først når den kommer op på ca.35 km,t
at den tag fart. den starter næsten altid på første hug men ikke når den varm.
den kan heller ikke stå i tomgang after dette.
den lyder også helt død i det nu den lød meget mere aggressiv før
kan næsten ikke trække
- onkelroar
- 7. Rang
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
- Køretøjer: Giantco G-buddy 13000 km
Re: kan næsten ikke trække
har du tjekket at luft filter sidder korrekt og ikke er faldet af?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: kan næsten ikke trække
Tænker om det kunne være reedvalven under indsugningsstuden der ikke holder tæt.
Re: kan næsten ikke trække
har lige haft renset det i dag. og jeg det sidder på
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: kan næsten ikke trække
Tænker også om det kunne være sommerringen var var skubbet lidt ud så den ikke holder helt tæt.
- Baddi
- 8. Rang
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
- Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning - Geografisk sted: Fyn
Re: kan næsten ikke trække
Ligesom scootergrisen synes jeg også at det lyder som en utæthed et sted.
Det kan selvfølgelig sagtens også være noget andet, som skidt i benzinfilteret eller karburatoren der har stoppet det til, så jeg foreslår at du tager 1-2-3 gennemgangen og tjekker at alt er som det skal være:
1. kraftig gnist, uden tændrørshætten skal gnisten kunne hoppe 2 cm og være blå (pas på rap over nallerne).
2. Benzintilførsel og -blanding.
3. Kompression.
Tjek for skidt, snavs og løse dele hele systemet igennem.
Du siger at den lød mere aggressiv før, du skulle vel aldrig køre med "powerfilter", vel? For de kan godt lade så meget skidt gå igennem at man risikerer at motordele bliver beskadiget.
Det kan selvfølgelig sagtens også være noget andet, som skidt i benzinfilteret eller karburatoren der har stoppet det til, så jeg foreslår at du tager 1-2-3 gennemgangen og tjekker at alt er som det skal være:
1. kraftig gnist, uden tændrørshætten skal gnisten kunne hoppe 2 cm og være blå (pas på rap over nallerne).
2. Benzintilførsel og -blanding.
3. Kompression.
Tjek for skidt, snavs og løse dele hele systemet igennem.
Du siger at den lød mere aggressiv før, du skulle vel aldrig køre med "powerfilter", vel? For de kan godt lade så meget skidt gå igennem at man risikerer at motordele bliver beskadiget.
