Første måling gav de 60 km. Mange små ture uden speederen i bund. Måske er det derfor den kører så langt. Jeg sender flere målinger senere. Dog mener jeg at jeg kan læse mig til at batterierne holder længere når de ikke aflades helt??Barden skrev:Vild at den kan køre ca 60km på en opladning med en 1000Watt motor og kun 25Ah Batterier, og så en 45ér.Brede skrev: Tager nogle billeder én af dagene og uploader. Ja, lidt "skæve" batterimål. Havde jeg vidst det, havde jeg fundet en mere gængs maskine. De klarer ca. 60 km. på en fuld opladning. Bliver måske lidt længere når de har fået lidt flere opladninger.![]()
Min E-buddy 45 med 33Ah og 1000 Watt motor kan kun nå op på 45-47km. indtil videre. Godt nok med 2 år gamle batterier.
Min 30ér E-Buddy, kan med 26Ah Batterier nå op på 40-43km nu. Batterierne er nye, men de skulle blive bedre efter 20 opladninger.
Batterier til el-scooter
Re: Batterier til el-scooter
Ahaa, nå mange små ture, og ikke 60km på en gang?. Så kan det måske være at batterierne står og samler sig lidt sammen igen.
Ja hvis man ikke kører med fuld bundgas, så kører de godt nok længere.
Ja hvis man ikke kører med fuld bundgas, så kører de godt nok længere.

-
- 15. Rang
http://dk.rs-online.com/ sælger også til private.
Jeg købte min Optimate 4 batterioplader der.
Jeg var inden i deres butik tæt på nørrebro station i københavn og spurgte nemlig om de solgte til private fordi jeg kunne godt de andre kunder var fra firmaer.
I følge det jeg har læst og skrevet om på Batteri - Elektrisk scooter :
Jeg var inden i deres butik tæt på nørrebro station i københavn og spurgte nemlig om de solgte til private fordi jeg kunne godt de andre kunder var fra firmaer.
I følge det jeg har læst og skrevet om på Batteri - Elektrisk scooter :
"Deep cycle" bly-syre batterier kan måske aflades 60%.
"Deep cycle" lithium batterier kan måske aflades op til 95%.
Jo dybere batterierne kan aflades jo længere rækkevidde kan man få per opladning.
Jo dybere batterierne aflades mellem hver opladning jo kortere levetid får batterierne.
Hvis batterierne kun aflades 50% mellem hver opladning så vil de få en længere levetid end hvis de aflades 80% mellem hver opladning.
Ok, men hvis man forsøger at bestille via nettet, så går det fint indtil man skal opgive et CVR nr.scootergrisen skrev:http://dk.rs-online.com/ sælger også til private.
-
- 15. Rang
Jeg har lige sendt en email til dem for at høre om man kan bestille som privatkunde.Barden skrev:Ok, men hvis man forsøger at bestille via nettet, så går det fint indtil man skal opgive et CVR nr.
Det gjorde jeg også efter jeg postede det forrige indlæg.scootergrisen skrev:Jeg har lige sendt en email til dem for at høre om man kan bestille som privatkunde.Barden skrev:Ok, men hvis man forsøger at bestille via nettet, så går det fint indtil man skal opgive et CVR nr.

-
- 15. Rang
Fik dette svar fra RS components :
...
Vi sælger til private via vores hjemmeside http://dk.rs-online.com/web/ - hvor du kan bestille og få dine varer til sendt, du skal blot være opmærksom på at vi ikke yder support på vores produkter til privatkunder. Samt at der hvor systemet ønsker et CVR-nr der taster du blot 00000000.
Skulle der opstå problemer er du velkommen til at kontakte os igen.
...
Ja, det Skrev Mette også tilbage til mig.
Men det er da skidt at man ikke får oplyst ved bestillingen at man skal taste alle de nuller.
Jeg oprettede mig som bruger og næææsten først til sidst kom det med CVR nr.
Det var derfor jeg købte de andre, damn.
Men det er da skidt at man ikke får oplyst ved bestillingen at man skal taste alle de nuller.

Jeg oprettede mig som bruger og næææsten først til sidst kom det med CVR nr.
Det var derfor jeg købte de andre, damn.
-
- 15. Rang
Så nu kom jeg da ind.
Men det lidt irriterende at man skal udfylde det forkert bare for at kunne komme ind, så ville det da være bedre hvis det ikke var obligatorisk at man skulle udfylde de forskellige ting. For eksempel stilling der skal man vælge en af dem på listen.
Men det lidt irriterende at man skal udfylde det forkert bare for at kunne komme ind, så ville det da være bedre hvis det ikke var obligatorisk at man skulle udfylde de forskellige ting. For eksempel stilling der skal man vælge en af dem på listen.