Baotian standard dyse

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Baotian standard dyse

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Er der nogen der ved, hvor jeg kan læse om hvad der sidderi en Baotian fra fabrikken af?

Jeg har et lille problem, med flere forskellige svar, jeg kan ikke finde ud af hvad standard dyse er...
Har selv 2 Giantco sprint og de køre bedst med 86 dyse, købte så en Baotian bt49qt-9 som har samme motor, men den kørte ikke ordentligt, og fandt ud af at der sad en 76 dyse i, prøvede så at skifte til 86, men der ville den ikke tage gas, og tændrører var helt sort.

Prøvede så en 82 dyse, der gik det lidt bedre, men vil stadig ikke tage gas, og meget sort tændrør, fandt så ud af efterfølgene at tidligere ejer har haft rodet med den så den stod ude af takt, men det rettede jeg, men stadig ingen gas med 82 dyse :shock:

Kan det virkelig passe at den er født med den 76 dyse, 10 numre mindre end på min Sprint, det er samme motor, samme karburator, dog er der katalysator på den Baotian, jeg læste her http://www.scootergalleri.dk/galleri/16 ... n_bt49qt_9

der siger han standard er 72 dyse :eh: fatter ikke en bjælde af det her
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Baotian standard dyse

Ulæst indlæg af Fut »

Jeg TROR det har noget med karburatoren at gøre. Jeg købte en jinlun og der sad der en 72 dyse i og den har altid kørt som standart fra fabrikken. Den havde stået stille et år og karboratoren var møjet til så den ikke kunne køre. Jeg kæmpede længe efter at den var renset og fik den til at køre nogenlunde men ikke optimalt. så blev jeg sur og købte en naraku karburator. Den havde en 85 dyse og passede lige på. Nu kører lilleprutten bare SÅ godt. Jeg prøvede for sjov både 86 og 84 men den kan kun køre med den originale dyse. :crazy:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian standard dyse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Baotian og Giantco motor er ikke de samme selvom de ligner hinanden en del.
Og ja det skal nok passe at der er nogen der har 76 og andre har 86. Det kommer også an på hvordan den er begrænset i luftfilteret. Der kan sidde en tragt i luftfilteret også sætte de en mindre dyse i end oprindeligt designet til for at den ikke skal kunne køre så hurtigt og det er lidt mere besværligt at få den til at køre hurtigt.

Så hvis du laver om på hoveddysen så skal du også lave om på luftfilteret og omvendt.
Fjerner du tragten så skal der en større hoveddyse i ellers køre den ikke så godt fordi benzin/luft blandingen er forkert.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Baotian standard dyse

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Jeg pillede den ud i luftfiltret for et stykke tid siden :)

Har været ude og køre en lang tur på den i dag, og den køre godt, kan dog mærke at jeg skal lidt længere ned i rulle vægt, har ellers sat en Naraku vario og dr pulley 5.5 grams i så skal nok ned i 5 grams, men skal lige have noget nyt benzin og have lavet lyset ordenligt inden den skal køre som hverdags scooter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian standard dyse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ok men hvis du piller tragten ud ud og lader standard hoveddysen side i så køre den vel dårligere.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Baotian standard dyse

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Går ud fra at Standard er 72 jo, men den køre fint nu med den 76'er
Besvar