Suzuki FZ 50 strid!!

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af Jps »

tek skrev:
Jps skrev:Benzinen taber effekt over tid (oktantallet falder) og olien bliver træg (tykkere), så ja det har indvirkning på ydelsen.

ja så må jeg jo prøve det...

men kom med andre indlysende ting som der kunne være årsag til problemet. [/color]
Når du har skiftet benzinen og olien ud med nyt, så skal du rense karburatoren igen, inden du starter den op med det nye benzin i tanken. Nyt tændrør skal der også til, evt skal topstykket også renses.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er næsten ikke nogen grund til at forsøge andre ting før du har prøvet at skifte benzinen.
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

så ny olie + benzin. vil prøve det.
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

Jps skrev:
tek skrev:
Jps skrev:Benzinen taber effekt over tid (oktantallet falder) og olien bliver træg (tykkere), så ja det har indvirkning på ydelsen.

ja så må jeg jo prøve det...

men kom med andre indlysende ting som der kunne være årsag til problemet. [/color]
Når du har skiftet benzinen og olien ud med nyt, så skal du rense karburatoren igen, inden du starter den op med det nye benzin i tanken. Nyt tændrør skal der også til, evt skal topstykket også renses.
Rense topstykket? skulle det også have nogen indvirkning?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis den kørte fint før vinteren så tror jeg ikke det vil hjælpe at rense topstykket da der vel ikke er sket noget derinde når den har stået stille.
Men hvis du skal derind på et tidspunkt så ville det være en god ide at rense det, og det er altså indersiden af topstykket hvor der er sort der menes, også toppen af stemplet også udstødningsporten.
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

scootergrisen skrev:Hvis den kørte fint før vinteren så tror jeg ikke det vil hjælpe at rense topstykket da der vel ikke er sket noget derinde når den har stået stille.
Men hvis du skal derind på et tidspunkt så ville det være en god ide at rense det, og det er altså indersiden af topstykket hvor der er sort der menes, også toppen af stemplet også udstødningsporten.
Så hvis jeg gør det skal jeg skiftepakningen på topstykket? eller kan jeg bruge det samme.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det må du jo selvom.
Det bedste er at skifte det men det har jeg aldrig gjort på min de gange jeg har skildt det af.
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

så!! skiftet olie i beholder som blandes til benzinen, tømt benzin tanken for gammel benzin og kommet nyt på.
der udover skilt cylinderen fra hinanden renset det hele for sod... og en gang til renset karburatoren

samler alle delen sammen igen starter uden problem. men den vil ikke køre end de 25 km/t

ville også lige høre hvordan indstiller jeg luft benzin blandingen rigtigt?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af Jps »

tek skrev:så!! skiftet olie i beholder som blandes til benzinen, tømt benzin tanken for gammel benzin og kommet nyt på.
der udover skilt cylinderen fra hinanden renset det hele for sod... og en gang til renset karburatoren

samler alle delen sammen igen starter uden problem. men den vil ikke køre end de 25 km/t

ville også lige høre hvordan indstiller jeg luft benzin blandingen rigtigt?
Kunne så tænkes at der er sat en 25 km/t cylinder på? Selvom det ville være mærkeligt, da den ikke er lavet som 25'r.
Måske får den falsk luft, et eller andet sted fra?
Kender ikke så meget til modellen, men har da prøvet en der rendte 50 på speedometeret.
Brugeravatar
tek
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. august 2012 17:35
Køretøjer: Suzuki FZ 50

Re: Suzuki FZ 50 strid!!

Ulæst indlæg af tek »

Jps skrev:
tek skrev:så!! skiftet olie i beholder som blandes til benzinen, tømt benzin tanken for gammel benzin og kommet nyt på.
der udover skilt cylinderen fra hinanden renset det hele for sod... og en gang til renset karburatoren

samler alle delen sammen igen starter uden problem. men den vil ikke køre end de 25 km/t

ville også lige høre hvordan indstiller jeg luft benzin blandingen rigtigt?
Kunne så tænkes at der er sat en 25 km/t cylinder på? Selvom det ville være mærkeligt, da den ikke er lavet som 25'r.
Måske får den falsk luft, et eller andet sted fra?
Kender ikke så meget til modellen, men har da prøvet en der rendte 50 på speedometeret.


Den skal min. køre 30km/t det gjorde den før den blev mærkelig.
shit!!
Besvar