Ja det bliver spændende med batterierne. Jeg har lige givet dem en pause, de blev godt nok mere end håndlune. Synes ikke jeg kan huske de andre bliver SÅ varme. De har ladet ca 4 timer. Så nu giver jeg dem en pause til de er helt kolde igen.scootergrisen skrev:Fine billeder.
Jeg har også undret mig over hvorfor ledningerne ved opladerstikket til batterierne er så tynde når de ledninger der mellem batterierne og hovedafbryderen er så tykke.
Men svare til det er nok at det skal være billigt.
Bliver spændende og se hvor meget du kan få ud af batterierne.
De 3 af batterierne viser 12.3 Volt, og det sidste viser 11.5Volt. Men det bliver jo nok udlignet til sidst i processen.
Det med at ledningerne ved oplader stikket er så tynde, er egentlig ok, når den kun lader med 6A. Forbruget går jo igennem de 10 kvadrat ledninger.
Men en anden ting jeg undrede mig over er at i følge diagrammet skal den lade gennem HFPI afbryderen. Men dette er ikke tilfældet. Jeg troede så det var en fejl, så jeg kiggede lige på 45éren, men der går den også direkte på batteriet. Og på et af de billeder du har går den også direkte på batteriet. Så det må være en fejl i diagrammet, eller monteringsfejl?. Jeg tror det sidste.
HFPI beskytter kun i tilfælde af fejl/kortslutning i forbruget
Der er en beskyttelse i batteriladeren ved ladeproces, så det giver jo ummidelbart god mening. MEN kommer der f.eks vand i opladerstikket, eller man laver noget andet dumt med stikket, så er den ikke beskyttet af HFPI. Så det kunne blive fatalt. Så jeg tror det er en alvorlig fejl på alle de modeller her.
Så den kan sagtens lade selv om HFPI er slukket, har jeg prøvet på 45éren.
Jeg laver det om så det går gennnem HFPIén.