Søger hurtigt svar: Drypper olie

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Søger hurtigt svar: Drypper olie

Ulæst indlæg af Jps »

frederikr94 skrev:du har ret i det du siger men det jeg tror jeg vil gøre er at tage ud og kigge på den her scooter og se hvorhenne fra der drypper olie og hvis det er mellem motor blokkende køber jeg den ikke men hvis det bare er der mellem tanken og olie pumpen køber jeg den og får en af mine venner til at hjælpe med at skifte lortet og så har jeg en scooter der køre perfekt til 6400kr plus jeg nok kan sælge den for nogenlunde det samme om et par år, da jeg ikke regner med at køre så mange km på den :D
Hvis den drypper olie ved olietanken, er det formentlig bare en slange der ikke sidder som den skal, eller også er den revnet. Det kan også være fra attapningskruen til "gearkassen" (mangler måske en pakning).

Hvis den drypper benzin, er det måske overløbsslangen det kommer fra (sidder på bundkarret af karburatoren). Og du skal ikke forvente at få 6.400 kr for en til den tid, 7 år gammel scooter højst 4.000 kr.
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af frederikr94 »

Tak for super rådgivning, men hvis der er en revne i blokken kan du vel hører det når du køre på scooteren ? :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

frederikr94 skrev:Tak for super rådgivning, men hvis der er en revne i blokken kan du vel hører det når du køre på scooteren ? :D
Jeg ved det ikke har aldrig prøvet det.

Men da min dryppede olie kunne jeg se hvor olien kom fra også tog jeg variatordækslet af og kunne se det kom fra pakdåsen (også kalder simmeringen) omkring krumtapakslen. Der kom kun olie ud når motoren kørte. Og der kunne jeg ingen ting høre. Men det var så også en 4 takt motor. Så der godt være det er anderledes på en 2 takt.
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

Jeg har købt den for 5.500 hvilket forhåbenligt er en rimelig god pris.
Og så skal den så lige have service og lavet det med den drypper olie som jeg regner med at give 2000kr for.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Så fik du den da lidt billigere så det jo godt nok. Håber du bliver tilfreds med den.

Du kan eventuelt tage et billed af din og lave et indlæg i Dig og din scooter så har du ligesom din egen "side" hvor du kan skrive om din scooter når der sker noget nyt og sådan.

Du kunne også tage nogen billeder af det med olien så kan de være vi ka gætte os til hvor det kommer fra.
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

Ja det kunne være fedt nok at ligge billeder ind :D
Men jeg har ringet til en Knallert/Motercykel mekaniker og han siger at det med olien er noget han ofte ser på Piaggio Nrg Power fordi folk har probbet alt for meget olie på og så kan den stå og dryppe i flere måneder efter :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

frederikr94 skrev:Men jeg har ringet til en Knallert/Motercykel mekaniker og han siger at det med olien er noget han ofte ser på Piaggio Nrg Power fordi folk har probbet alt for meget olie på og så kan den stå og dryppe i flere måneder efter :D
Det lyder da godt hvis det bare er derfor.
Besvar