Baotian ingen lys og gnist...

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jantom
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Baotian Speedy BT49QT-9-10" (datterens)

Baotian ingen lys og gnist...

Ulæst indlæg af jantom »

Hej har prøvet at måle på tænding og de ohm jeg får passer meget godt efter de retningslinjer der er på scootergrisens side.
Har målt 70 V veksel spænding på sort/rød i stikket ved cdi med stikket taget ud og mærkligt nok med stikket i måler jeg 0 V
Har prøvet med ny cdi, tændspole ledning hætte tændrør. Så tror måske det er noget med stator at gøre.
Har også et problem med ingen lys i forlygte. begge håndtag virker fint med kontakterne, men er kommet til spændingsbegrenseren som har stik med 4 ledninger den har stel (grøn) 12 v i (rød) ved tænding, Men ingen spænding på (gul) som er Bla. til forlygte. Den plejer at lyse med tænding fra batteriet. Og (hvid) mener jeg går til generator. Har prøvet at måle ohm i den måler ingen ting måske gør jeg det forkert.
Nogen som kan hjælpe??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Baotian ingen lys og gnist...

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Var der ingen forskel med den nye CDI boks ?

Jeg syntes ikke du nævnte noget om problemer med forlyset på email.
Men det skulle være den gule ledning fra generatoren der laver strøm til forlyset, chokeren og spændingsregulatoren.
Men når du ikke kan starte motoren så kunne det jo bare være derfor der ikke er noget lys i forlygten.

Rød og grøn på spændingsregulatoren har forbindelse til batteriet så at måle der er ligesom at måle på batteriets plus og minus terminaler.

Gul og hvid går begge til generatoren.
Du kan måle vækselstrøm på dem når motoren drejer.

Jeg tror der skal være 0,1-0,2 Ohm mellem gul og hvid hvis du taget stikket af ved generator og måler der.
Hvis du taget stikket af ved spændingsregulator og måler der så er det måske lidt højere.
Brugeravatar
jantom
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af jantom »

Hej igen
nu er alt fikset det var ligsom kontakten ved side støttefod der var koks i den kunne starte med benet ude og ikke inde Mærkligt!! så nu er den kontakt væk. Og cdi en var også færdig. Lyset virker også nu som før, så nu freser datteren for fuld fart uden fartmåler til cdi en er meget glad for sin hurtiger scooter nu.
Men tak for hjælpen...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Åh det tænkte jeg slet ikke på det med sidestøttebenet.
Hvis det er en ubegrænset CDI du har købt så skal du nok også fjene skiven mellem de forreste remskiver ellers køre den vel med meget høje omdrejninger gør den ik ?

Lidt underligt at støttebenet går det omvendt, den må have drejet sig den kontakt.
Har du så bare taget stikket af og kortsluttet det ?
Brugeravatar
jantom
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af jantom »

ja har klippet kontakten og loddet de to ledninger sammen.
det er ikke en ubegrenset cdi jeg har købt kun en 30 km. men har fundet ud af ved at læse på forskellige forumer at man kan tage en ledning fra fart signalet der kommer fra kickstarter skjoldet til cdi. så kan den køre ca. 65 kmt. og det er ved okay omdregninger det lyder ikke for vildt. så med en lille gemt kontakt kan jo hurtig køre normal.
Men lige et spørsmål nu da jeg har testkørt den syntes jeg at den har svært ved at tage gassen fra tomgang går et par sec. før den tager omdregninger men så tager den også ved. og kommer man med fuld fart og bremser til 0 kmt. tøffer den lidt og går ud men starter så fint med det samme.
og hvis man køre op af bakke har den også svært ved at holde 25 kmt. men ikke aldtid det svinger lidt. Hvad kan der være galt?? måske fodermesteren ha ha.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Et bud ville være noget med karburatoren med ikke sikkert.

Du kan prøve og tage luftfilterkanalen af og trykke ned på acceleratorpumpen og se om den sprøjter benzin ind.

Du kunne også prøve og skrue lidt op for tomgangen. Prøv at skru ½ omgang og kør nogen dage for at se forskellen både når motoren er kold og varm.

Ellers prøv og lav noget almindeligt service som at justere ventiler og rense luftfilter.
Besvar