Få varme i sædet på din Scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af --- »

Fandt lige dette på E-Bay.

2 trins sædevarme. :)

http://www.ebay.de/itm/Peugeot-Elystar- ... 1c15b485f3
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sjovt.
Personligt ville jeg dog hellere have varme i håndtagene da jeg fryser der og ikke i røven.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af Fut »

Næ numsetten bliver øm ikke kold. Jeg har dog hørt at varme i håndtaget ikke er særlig godt da det kun er håndfladen der bliver varmet og ikke der hvor man fryser.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af --- »

scootergrisen skrev:Sjovt.
Personligt ville jeg dog hellere have varme i håndtagene da jeg fryser der og ikke i røven.

Jeg tvivler også på det har nogen effekt som man kan mærke i sædet?. Jeg er heller ikke kold i røven. :)
Senest rettet af --- 13. juni 2012 21:40, rettet i alt 1 gang.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af --- »

Fut skrev:{...] Jeg har dog hørt at varme i håndtaget ikke er særlig godt da det kun er håndfladen der bliver varmet og ikke der hvor man fryser.
Men lidt må det da hjælpe. :)

Men noget andet, jeg har fået problemer med sovende hænder og døde fingre efter et stykke tid, det er irriterende. Men det sker ikke når jeg kører på el-rakettten, Så det må være vibrationer og ikke kulde?.

Gad vide om sådan nogle håndtag kunne afhjælpe det?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Når det er meget koldt er det klart mest på fingerne jeg fryser.
Og ja varme i håndtag varmer vel mest på håndfladen med mindre man klemmer om håndtaget, men jeg vil jo også gerne have fingerne på bremsegrebet, nok specielt om vinteren når der er sne.

Jeg har sådan nogen varmeplader med batteri ( http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... andvarmere ) som jeg har prøvet at putte ind i vanterne men det var ikke så godt fordi så blev man meget varm det samme sted og de kan ikke reguleres, kun tændes og slukkes men hvis man kunne få noget man kunne tag på ligesom en tynd indre vante så ville det være smart, har dog ikke set det.
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af Fut »

Barden skrev:
Men noget andet, jeg har fået problemer med sovende hænder og døde fingre efter et stykke tid, det er irriterende. Men det sker ikke når jeg kører på el-rakettten, Så det må være vibrationer og ikke kulde?.

Gad vide om sådan nogle håndtag kunne afhjælpe det?

Det kaldes hvide fingre eller kuskehænder og kommer som du selv er inde på af vibrationer. Tidligere blev mange invaliderede når de stod og brugte trykluftmejsler og lignende. Luftslagnøgler er også slemme. Der er intet der kan gøres andet end at undgå vibrerende ting. (Så konen må selv styre dildoen). Tykke bløde ting på håndtagene burde tage noget af vib.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der sidder nogen vægte yderst på styret efter håndtagene de skulle så vidt jeg ved være der for at mindske vibrationer.
Min scooter har dem og de er rimelig tunge hvis man skruer dem af men det ka da være der er nogen scootere hvis de ikke har sådan nogen på.
Men prøv og skrue dem af og se om de er tunge eller om det bare er et stykke plastik eller hvad.
Så kunne man prøve og sætte nogen på fra en scooter som har tunge vægte og se om det gør en forskel.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Få varme i sædet på din Scooter

Ulæst indlæg af --- »

Det skal jeg da lige have set efter om der er sådanne styr stabilisatorer. Det er mest galt på de 2 peugeots.
Besvar