svar venligst hurtigst mulig

Sikke da en gang ævl.Baddi skrev:Når vejret bliver varmere bliver mængden af ilt mindre per liter luft, hvilket gør at man kører fedt i forhold til om vinteren. Thansen har det med at putte lidt for stor hoveddyse i for at man ikke kører magert om vinteren (hvor luften har mere ilt), da konsekvenserne af at køre for fedt er mindre slemme end dem at køre mager.
Når vi så tænker, at de har puttet for stor hoveddyse i for at undgå varmesætning og at vi for tiden har meget varmt vejr (lokalt 25-28 grader har jeg hørt), og derfor får du aaaaalt for meget benzin, når du åbner helt for gassen og hoveddysen aktiveres. Derfor skal du putte et nummer eller to mindre hoveddyse i, og dit problem burde være væk. Du skal så bare huske at skifte tilbage igen til efteråret.
Check gummi membranen i karburatoren ikke er revnet, og ellers rens og check karburatoren som nævnt ovenover.mathiasej skrev:min ven har en g-buddy han kan ikk give mere en halv gas også dør den bare dvs. at han ikk kan køre hurtigere en 20-30 stykker for hvis han giver mere gas dør den
svar venligst hurtigst mulig
Okay, jeg har da ellers nogle gange været nødt til det, over de kolde vintre vi har haft her.Barden skrev:Sikke da en gang ævl.Baddi skrev:Når vejret bliver varmere bliver mængden af ilt mindre per liter luft, hvilket gør at man kører fedt i forhold til om vinteren. Thansen har det med at putte lidt for stor hoveddyse i for at man ikke kører magert om vinteren (hvor luften har mere ilt), da konsekvenserne af at køre for fedt er mindre slemme end dem at køre mager.
Når vi så tænker, at de har puttet for stor hoveddyse i for at undgå varmesætning og at vi for tiden har meget varmt vejr (lokalt 25-28 grader har jeg hørt), og derfor får du aaaaalt for meget benzin, når du åbner helt for gassen og hoveddysen aktiveres. Derfor skal du putte et nummer eller to mindre hoveddyse i, og dit problem burde være væk. Du skal så bare huske at skifte tilbage igen til efteråret.Jeg har da aldrig skiftet dyse på mine scootere mht. sommer og vinter.
Mindre om sommeren, hvor luften er tyndere.scootergrisen skrev:Skal der så være større hoveddyse om sommeren ?
Der er jo mange der har problmer om vinteren, kunne måske fordi derfor. For eksempel hvor man ikke kan køre får motoren er blevet varm eller hvor motoren går ud når man holder for rødt.
Er det ikke almindelige 5mm dyser du bruger?scootergrisen skrev:Nu har det aldrig lykkes mig og finde nogen som sælger dyser der passer til min karburator men kunne da være sjov og prøve med en mindre hoveddyse om vinteren og se om det er bedre.