Hvordan "piller" man motoren ud af en Piaggio Ape 50?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Pady
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Piaggio Ape 50 - 45 Km

Hvordan "piller" man motoren ud af en Piaggio Ape 50?

Ulæst indlæg af Pady »

Hej alle

Jeg er den ulykkelige ejer af en Ape 50 - 45km..Den har nemlig vist mig at den kun har 3 hjul og tog derfor en tur rundt
om sig selv - med mig indeni. Buler overalt, men motoren sidder løs og der er skader på det nederste hus - det er slået løst.

Hvordan starter man med at få motoren ud? Der er to drivaksler der tilsyneladende sidder med et planethjul i nederste hus, men hvordan skiller man det ad så motoren kan tages ud? Findes der en værkstedsmanual og i givet fald hvor? Er der nogen der har erfaring med et sådant projekt? Alle fiduser og fif modtages med dyb taknemmelighed!

Hilsen
Pady
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Hvordan "piller" man motoren ud af en Piaggio Ape 50?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Uhada det lyder ikke sjovt med en tur den forkerte vej rundt.

De filer jeg har ligger her ude til højre under download : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... iaggio.php

Jeg kan ikke huske nogen der har erfaring med Piaggio Ape her i forummet. Det lyder jo som et job for en mekaniker men det skal da nok blive dyrt at få lavet så kan da godt forstå hvis du vil lave noget af det selv.

Du kan også prøve og spørge hos http://trehjul.dk/ der er et forum og Piaggio Ape ejere som sikker ved mere og vel også hvor du kan få reservedele og sådan.

Tag gerne nogen billeder jeg ville da gerne se hvordan den ser ud, både bulerne og motoren osv.
Brugeravatar
Pady
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Piaggio Ape 50 - 45 Km

Re: Hvordan "piller" man motoren ud af en Piaggio Ape 50?

Ulæst indlæg af Pady »

Jeg iler med tak - billeder og historie skal nok komme senere!

Det ser ud til at jeg i trehjul har fundet et forum med meget kompetente brugere. Du skal nok engang have mange tak for dit hurtige svar - og jeg ønsker dig gode omdrejninger!

Pady
Besvar