Hej Ground og velkommen til forumet.
Det var da ærgeligt at du har haft en ikke god oplevelse hos Køhler Cykler & Knallert.
Lige for en ordensskyld så er her et link til deres hjemmeside :
http://www.koehler-knallerter.dk/
I deres video siger de ellers "...vores service er helt i top..." :
http://www.youtube.com/watch?v=VroDginW8bk
Men det altså ikke den oplevelse du har haft.
1: Jeg syns ikke at ventetiden til service skulle være et problem hvis bare man ringer eller kører forbi 1-2 uger inden det er tid til service.
Men kommer man med sin scooter og regner med at kunne få service samme dag så kan jeg godt se man bliver skuffet.
Men 1 uges vente tid syns jeg faktisk er okay. Man kan jo stadig kører på scooteren mens man venter.
2: 2000 kroner for et 1500 km service det da en del men jeg ved faktisk ikke hvad de forskellige butikker tager for det.
I den lille hvide brugervejledning til Kymco Super 8 (har du den ?) der står at ved et 2000 km service skal følgende ting udføres:
- Motorolie : Udskift
Ventiltolerance : Kontroler/Juster
Luftfiltersystem : Kontroler
Bremsesystem : Kontroler
Dæktræk : Kontroler
Hvis vi sagde at du indleverede scooteren til reperation og sagde du gerne vil have lavet de ting som lige er nævnt og lad os sige de for eksempel tager 500 kroner i timen så svarer det til 4 timers arbejde men jeg kan bare ikke forstille mig det skal tage så lang tid specielt på en ny scooter og på et værksted hvor de er vandt til det.
Dog kunne jeg sagtens selv være 4 timer om at gøre det på min egen scooter
3: Du skulle vel ikke have et problem med dit forlys som tænder og slukker af sig selv ?
Det har du formodentligt ellers ville han nok ikke skiftet lyskontrol boksen.
Jeg og en anden Kymco Super 8 ejer har haft samme problem som opstod efter cirka 2 år og fejlen ligger i cdi boksen som af en eller anden grund ikke altid sender signal til lys kontrol boksen og uden dette signal slukker forlyset. Løsningen er en ny CDI boks hvilket jeg fandt ud af efter lang tids fejlsøgning. Jeg kan godt forstå at de heller ikke kunne finde fejlen fordi det var sådan en fejl der kun var der nogle gange.
Men det dårlig stil det der med at afisolere en ledning som så kortslutter også skal man selv rette deres fejl.
Jeg tror ik de har lavet noget med blinklysrelæet de har nok bare haft den af den gang de tog instrumentpanelet op også glemt at sætte den rigtig på plads.
Jeg kunne godt forstille mig at det måtte være pænt irriterende hvis sikringen sprang hvis man er ude at køre om natten i regnregn fordi de ikke har lavet det ordentligt.
Scooteren kørte præcis lige godt, og dårligt, efter den havde været til eftersyn.
Et service går ikke ud på at få den til at køre bedre som sådan. Så det bør man ikke forvente med mindre den kørte dårligt da man afleverede den.
Man kan sige at service gør at scooteren kan køre endnu længere uden problemer og man opdager eventuelle problemer inden de bliver forværret.
Da der endeligt var en tydelig synlig fejl, med lyset, kunne den ikke repareres.
Jeg hører da meget gerne hvad det er for en fejl du har med lyset og selvfølgelig kan den repareres det bare et spørgmål om tid, penge, viden og om man vil/gider/har lyst.
jeg mener ikke der på noget tidspunkt blev stillet f.eks. ventiler på scooteren indenfor de to år
Hvorfor mener du ikke det ?
Hvis du vil kan du i fremtiden sætte et mærke på de bolte som skal tages af inden du aflevere til service og bag efter kan du så se om de bolte har været løsnet.
Jeg havde et problem med at min Kymco Super 8 dryppede motorolie og det endte med at de skiftede hele motoren med en brugt motor der hvor jeg havde købt den (pp cykler og scootere i amagercenteret).
Mekanikeren sagede så at han havde sat min cylinder osv over på men dagen efter kunne jeg se på boltene af de ikke havde været løsnet fordi der lå et fint lag støv over det hele.
Er der ikke blevet sat kryds i serviceskemaet ud for ventiltolerance og eventuelt hvor mange mm de er sat til ?
De burde vide at ventilerne skal kontrolleres/justeres.