Pumper al for meget benzin ind

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Prøvede at skrue lidt på karburatoren. Kunne ikke få skruerne op. Prøvede bagefter at ryste karburatoren. Man kunne i hvert fald høre at svømmeren stadig sad løs. Hvordan får man den automatiske choker af?

Men mon ikke at jeg trods alt konsulterer en professionel. Den trænger også til noget rens.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Chokeren bliver holdt på plads af 2 skruer og en bøjle.
Når du har taget dem af hiver du bare ud i chokeren.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

En ny karburator koster 600 kr. hos Thansen. Mon ikke det trods alt er en bedre forretning at købe en reserve i forhold til mekanikeren hvis man er sikker på det er dér fejlen befinder sig. Så kan man sidde inde i varmen og nørkle med den anden hvis man ellers kan få den automatiske choker af og på.
Det er jo dér - hvis jeg har læst forummet korrekt - de fleste årsager til motorproblemer opstår.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af silversand »

oskar33 skrev:En ny karburator koster 600 kr. hos Thansen. Mon ikke det trods alt er en bedre forretning at købe en reserve i forhold til mekanikeren hvis man er sikker på det er dér fejlen befinder sig. Så kan man sidde inde i varmen og nørkle med den anden hvis man ellers kan få den automatiske choker af og på.
Det er jo dér - hvis jeg har læst forummet korrekt - de fleste årsager til motorproblemer opstår.
Det er en dyr løsning, at købe en ekstra karburator, bare for at kunne makke med den anden indendøre, og have en i reserve.

Dog kan du sikkert finde en renoveret karburator til godt under det halve. Personligt har jeg 2 karburatorer liggende til de 4 takter, men det er kun fordi de er taget fra ophuggede scootere, men dem har jeg så også været igennem med hovedrenovering, så jeg ved de virker hvis de skulle komme til brug engang.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

oskar33 skrev:En ny karburator koster 600 kr. hos Thansen. Mon ikke det trods alt er en bedre forretning at købe en reserve i forhold til mekanikeren hvis man er sikker på det er dér fejlen befinder sig. Så kan man sidde inde i varmen og nørkle med den anden hvis man ellers kan få den automatiske choker af og på.
Det er jo dér - hvis jeg har læst forummet korrekt - de fleste årsager til motorproblemer opstår.
Men nu har jeg bestilt den, nu da jeg ved hvordan man monterer den. Jeg får jo stress af at se hvor mange dele den egentlig indeholder. Selve problemet med benzinen der løber ud i indsugningen kan jo kun rent logisk kun stamme derfra (eller fra slangerne eller benzintanken). Så helt ærligt forår og 12 grader C - det er da værd at betale penge for.

P.S. Jeg har haft snuden ude et par steder steder på DBA men der ikke rigtig nogen som har svaret endnu på foresoørgsel om en karburator, men kan se at der er rigtig mange som ligger inde med dele.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af silversand »

Som du selv siger, så er der mange der ligger inde med ekstra karburatorer, selv har jeg de 2 som er til salg, hvoraf den ene er hovedrenoveret, og virker 100%, men kan så se at der er en rimelig stor geografisk afstand mellem os, så er nok lidt langt efter en karburator. (får ellers at vide at folk som har købt mine dele, at de er meget billige 25-30% af nyprisen hos thansen)
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg har fået en ny karburator men nåede faktisk at få en ny på hånden til 200.
Jeg har ikke fået den startet den endnu og synes stadig den drypper ud gennem luftfiltret. Tænk hvis det var luftfiltret der var så bemøget at den ikke kunne blande luft og benzin. Men jeg skal lige have mit batteri ladet op så jeg kan starte den igen.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af silversand »

Der vil desværre altid komme benzin ud i luftfilteret på en scooter, da det er bygget så kompakt, hvilket også er hvorfor det er en god ide at rense det ofte (gerne en gang mellem hvert service som ekstra)
Et luftfilter holder til 4x service intervaller, hvis det bare lige renses en gang imellem med kompressor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg har lovet at skrive noget pænt om Thansen. Der er strammet væsentligt op på deres service da jeg indleverede min scooter og fik den igen. Grunden til at den ny karburator ikke virkede var dels en defekt slange som ikke sluttede helt tæt og så var jeg kommet til at ødelægge stikket fra den automatiske choker ned til statoren.

Der var også kommet skruer i dyret. Jeg fik også anbefalet at hælde noget motorrens i benzinen. Hvad er det for noget han tænker på?
Nå men alt i alt slap jeg med 450 kr. for det hele og eftersom der er helt ny karburator i så er der godt nok et godt optræk nu. Så må vi bare håbe at der ikke er nogen nisser på spil. Nu vil jeg tage den gamle karburator og rense den en dag jeg får tid.
Jeg kan ved den her lejlighed anbefale Falcks knallertabonnement. Det koster 450 kr og der er god sikkerhed for at du når frem også når knallerten er stjålet og er desuden et godt alternativ hvis man ikke har råd til en kasko-forsikring.
Såvidt jeg kan læse af betingelserne omfatter det også hjemtransport hvis man har tænkt sig en knallerttur på Bornholm enten med sig eller familien (ikke vennerne). Den er ihvertfald god for folk der godt kan lide at køre lange ture.
Besvar