Pumper al for meget benzin ind

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg har nu fået det modsatte problem.
Min scooter pumper al for meget benzin ind. Dvs. den hurtig drukner og når jeg prøver at starte den løber al den overflødige benzin ud og samler sig i en sø under luftfiltret.

Når jeg fjerner benzinslangen kan jeg starte og motoren kører til der ikke er mere benzin i karburatoren.

Jeg har selvfølgelig mistanke til benzinhanen men det er jo lidt underligt eftersom den jo pumper benzin når den skal... dvs. når jeg trykker på el-start.
Er der nogen steder man kan regulere benzintilførslen ?
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af 12V »

Din svømmer lukker ikke tæt, tjek dette link, ca. halvvejs nede på siden ved "Svømmer og nåleventil":

http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... urator.php

Hvis du læser det burde du forstå hvordan det hænger sammen og fejlsøge din karburator :)
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det lyder meget overbevisende. Hvordan får jeg den til at blive tæt...ved at regulere clipsen?
Men det lyder som om det er det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nåleventilen har en gummispids som skal lukke for benzinen når der er nok. Check at spidsen er fin og kan lukke hullet.
Svømmeren skal være tæt, check at der ikke er benzin i.

Hvis der er en automatisk benzinhane på åbner og lukker den automatisk for benzinen.
Det er nåleventilen og svømmeren som samme reguler benzinniveauet i bunden af karburatoren.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg ved bare at jeg var på tur og i løbet af 0.5 (km) var hele indholdet af min benzintank drænet. Så det lyder meget plausibelt at det kunne være det. Jeg havde før det været nede og ligge på jorden da jeg ville prøve at transportere pizza med én hånd - der kan der være slået et eller andet løst.

Uha jeg gruer ved tanken om at skulle i gang med indersiden af motoren...men hvad jeg har haft karburatoren af en gang i dag. Så kan jeg jo lige så godt begynde at skrue lidt på den...
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er iøvrigt kanon at der mindre end et kvarter efter ryger to svar ind. Man burde kalde det noget mere flot end Forum "Mend-on-demand" "Akutgrisen" hvad ved jeg...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det er sket efter du har væltet så kan det være benzinenslangen er blevet mast og der er gået hul på den.
Så prøv og check slangerne og benzinhanen hvis den sidder et udsat sted.
Og pas på med benzin det er jo meget brandbart og hvis det kommer på en varm udstødning eller der kommer en gnist så kan der sikkert gå ild i din scooter.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

Du har fuldstændig ret - den var mast med huller og blev skiftet ud prompte. Hvis der går ild i min scooter er det godt det ikke er en Vespa vi har fat i.

Men det at det overskydende benzin flyder ud gennem indsugningen kunne tyde på nåleventilen ikke sluttede tæt, da jeg trods alt havde kørt en rimelig tur på 15 km da benzinen løber ud...et bump i vejen måske?!

Men efter snart 6250 km på kort tid er det typisk at nu kan man se slitage-tegnene indfinde sig. Det kunne være man skulle ofre et hovedeftersyn.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af onkelroar »

oskar33 skrev:Det er iøvrigt kanon at der mindre end et kvarter efter ryger to svar ind. Man burde kalde det noget mere flot end Forum "Mend-on-demand" "Akutgrisen" hvad ved jeg...

Haha... Akut grisen.. Den var go :lol:
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Pumper al for meget benzin ind

Ulæst indlæg af oskar33 »

onkelroar skrev:
oskar33 skrev:Det er iøvrigt kanon at der mindre end et kvarter efter ryger to svar ind. Man burde kalde det noget mere flot end Forum "Mend-on-demand" "Akutgrisen" hvad ved jeg...

Haha... Akut grisen.. Den var go :lol:
Jeg tror det var en association til akut-telefonen også kendt som statsbankerotten eller 1813.

Iøvrigt efter at have tærsket emnet igennem på youtube kunne jeg godt lide ham her.

Efter en lang videnskablig tegn og fortæl-seance bliver han endelig enig med sig selv omkring 9:18 at det er tilstrækkeligt at ruske lidt i flyderen for at få den til at falde på plads. Tadaaa!!!
Besvar